Bach, Japó i cant gregorià per tancar el V Festival Internacional Orgues de Poblet

Aquest dissabte acaba el V Festival Internacional Orgues de Poblet, amb un dels concerts més difícilment etiquetables que s’hi hagin fet mai. Una ocasió única per escoltar l’organista japonesa Hatsumi Miura, que proposa un recorregut sonor amb obres de Tarquinio Merula, Francisco Correa de Arauxo i de la compositora japonesa Hina Sakamoto (nascuda el 1968). El concert acabará amb la sempre impressionant Passacaglia i Fuga en do menor de Bach.

Hatsumi Miura és organista resident a l’Auditori Minato Mirai de Yokohama (Japó), una gran sala simfònica de 2.000 seients, amb l’orgue C. B. Fisk opus 110,  instal·lat el 1998. El 1997 va aconseguir el cobejat Diploma d’Artista del Conservatori de Nova Anglaterra, sota la direcció de Yuko Hayashi. Ha estat docent a  l’Institut Gregorià de Tòquio i professora adjunta d’educació musical a la Universitat Rikkyo de Tòquio. Actualment és professora d’orgue a la Universitat Ferris de Yokohama. El programa que porta a Poblet inclou una obra contemporània d’Hina Sakamoto, compositaro activa al Japó, que explora l’ús del cant gregorià i de les melodies que s’hi inspiren. Amb moltes obres per a cor i per a orgue, les seves composicions estan imbuïdes d’un intens sentit de l’espiritualitat. Méditation et  Toccata està escrita a partir de dos cants gregorians per a la Setmana Santa.