Per cinquena vegada, Terrània supera els 30.000 euros en vendes

Balanç satisfactori de la dissetena edició del Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc

Montblanc

Per cinquena vegada, Terrània supera els 30.000 euros en vendes
Per cinquena vegada, Terrània supera els 30.000 euros en vendes | Marc Lladó

Terrània, el Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc, ha tancat la dissetena edició amb un balanç molt satisfactori que referma la tendència positiva dels darrers anys, només trencada fa dos anys pels fets de l’1 d’octubre de 2017.

Les vendes del Festival han augmentat i la xifra total de 32.700 euros millora els 31.326 euros de l’any passat. És la cinquena vegada que el festival supera els 30.000 euros. Abans de l’esclat de la crisi econòmica s’havia assolit els anys 2007, 2008 i 2009. La d’enguany es converteix en la segona millor xifra dels disset anys de trajectòria.

Com és lògic, les vendes s’han repartit de forma desigual entre els ceramistes que venien de Catalunya, Bèlgica, Espanya, Finlàndia, França, Holanda i Suïssa, territori convidat en aquesta edició.

El nivell de l’obra exposada ha estat molt valorat pels assistents al festival i les activitats paral·leles (exposicions, demostracions i tallers) han tornat a acostar el públic al món de la ceràmica.

El públic assistent ha agraït molt la varietat de propostes i les exposicions han estat molt concorregudes i valorades per la seva qualitat. N’hi ha tres que encara es podran visitar durant unes setmanes: “Terrej-Art”, de Mercè Pla, a la Galeria Natàlia Ferré; “Eco” de Dameon Lynn, al Museu Frederic Marès, i “De Jingdezhen a Senan”, de Núria Albà i Lluís Soler, a la galeria el Be Negre.

Els professionals han tornat a insistir que la qualitat de Terrània està a l’alçada dels festivals que es fan arreu d’Europa, per la qual cosa la projecció de Montblanc a escala europea s’associa a una imatge de qualitat i cura pels detalls.