Alguna cosa a les carreteres de la Conca de Barberà

Editorial

Aquest dimecres, lamentablement, les carreteres de la Conca de Barberà registraven una nova víctima mortal, en aquest cas, un veí de l’Espluga de Francolí, i ho feien en una carretera en què es comencen a registrar massa accidents. De tots és conegut que la zona entre la Riba, Vilaverd i Montblanc és un punt negre de les nostres carreteres, i tot i que en els darrers mesos ha baixat la sinistralitat en aquest punt, ja s’han hagut de lamentar, en els darrers anys, un bon nombre de víctimes. El tram de l’N-240 que transcorre entre Montblanc i l’Espluga de Francolí també comença a semblar-se a l’abans esmentat i algú hauria d’intervenir en l’assumpte per tal que no s’hagin de lamentar més accidents, i més encara víctimes mortals. De fet, aquesta N-240, que uneix la Conca de Barberà i Lleida, és també un punt ben lamentable d’accidentalitat quan arriba a la comarca veïna de les Garrigues i ja han estat moltes les veus que han reclamat que s’alliberi de peatges l’A-2 entre Montblanc i Lleida perquè els camins no hagin de circular per l’N-240. També, des del Ministeri, han estat diverses les promeses de millores, com la de la construcció d’una autovia, però sempre s’ha dit que era millor l’alliberament d’una infraestructura ja feta que no pas trinxar encara més el territori. Cal alliberar de camions la nostra N-240 i que aquests puguin passar per l’autopista, ja que es va veure que les bonificacions que es van aplicar no van ser suficients perquè les empreses de transport es decidissin per l’autopista.

A banda de tot plegat, no cal parlar gaire més de l’escàndol que suposa que l’autovia A-27 encara estigui paralitzada pel que fa al seu tercer i últim tram, que havia d’unir Valls amb Montblanc, i un cop a la capital de la Conca de Barberà, l’unió d’aquesta amb l’autopista A-2. La paralització del Ministeri només té l’explicació que no els interessa apostar per la inversió al nostre país i menys encara al sud, mentre es continuen construint línies i línies d’un tren d’alta velocitat que no porta enlloc.