Què hem de fer amb l’autovia A-27?

Editorial

Aquesta setmana, el govern de l’Estat espanyol ha donat a conèixer el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat, que una vegada més, ja que d’això els catalans n’estem més que escarmentats, es prometen inversions en diferents àrees d’infraestructures que, història en mà, no s’acaben complint pràcticament mai; i un exemple el tenim en l’anunci d’una inversió de 7 milions d’euros per a la continuació de les obres de l’A-27 entre Valls i Montblanc via túnel del Coll de Lilla, que ben bé,hauria pogut ser un capítol més del llibre La història interminable. Un anunci, en aquest cas, que compta amb l’agreujant que s’hi destina una quantitat ridícula i que, a més, realment, vistos els precedents, d’aquesta quantitat anunciada no se n’acabaran destinant ni una quarta part. Llavors, queda la clara sospita que el famós túnel continuarà sent una quimera; un somni d’una obra que hauria d’haver-se acabat l’any 2012 i que sis anys després encara figura en la carpeta dels projectes. Tal com l’alcalde de Montblanc sospita, no hi ha marge per creure’ns la voluntat del govern estatal d’enllestir ràpidament el tema del túnel del Coll de Lilla vist el poc pressupost que s’hi destina, menys encara que s’hi gasta i el lentíssim ritme d’execució. Però és clar, després es queixaran si hi ha mobilitzacions.