Bones expectatives turístiques també amb vista al 2013

Editorial

Que aquest ja passat any 2012 no ha estat fàcil per a ningú no és cap secret i, de fet, a mesura que passa el temps, sembla que només ens anem endinsant tots plegats en la depressió d’una crisi econòmica que sembla no tenir fi. Sortosament, però, la Conca de Barberà sembla tenir com una mena d’assegurança contra aquest ambient general que regna entre tots nosaltres i, en aquest sentit, resisteixen tal com comentàvem fa uns dies les xifres d’atur en relació amb el conjunt del nostre país i també el nombre de visitants a les oficines de turisme, com ara la de Montblanc, fins i tot, ha pujat en relació amb les xifres del 2011. En aquest sentit, doncs, els resultats de l’Oficina de Turisme de Montblanc han estat molt bons: han arribat a les 15.382 consultes ateses, un 14,3% més que l’any passat, que n’hi va haver 13.456; un moderat increment respecte als anys precedents i situa el 2012 com el millor exercici des que obrí l’oficina l’any 2000. Per la seva banda, el nombre de consultes a les oficines de Turisme de la Conca de Barberà augmenta un 9,76% de mitjana respecte a l’any anterior. L’Oficina Comarcal de Turisme ubicada al monestir de Poblet ha registrat 12.947 consultes (+0,74%), l’Oficina Municipal de Turisme de Montblanc ha rebut 15.382 consultes (+14,31%) i l’Oficina Municipal de Turisme de l’Espluga de Francolí ha registrat 6.200 consultes (+14,22%).

Així les coses, cal que, per aquest 2013, ningú no abaixi la guàrdia i que el conjunt de la nostra comarca continuï apostant pel turisme familiar i de qualitat, donant valor als seus recursos històrics, naturals i culturals, com a gran valor d’una comarca que no oblida mai el seu valor i nota l’estima de totes les persones que l’habiten.

Malauradament —i això és especialment punyent en el cas de Montblanc—, caldria seguir treballant per tal que el nostre sector hoteler i restaurador es beneficiï molt més d’aquestes bones xifres de turistes que arriben, ja que, si bé les visites són importants, encara és més important la despesa que cada visitant deixa en el nostre teixit comercial o restaurador.