“És evident que els membres de la DO estan interessats en el desenvolupament de l’enoturisme”

Bernat Andreu Ribó Nou president de la DO Conca de Barberà

Comarques

“És evident que els membres de la DO estan interessats  en el desenvolupament  de l’enoturisme”
“És evident que els membres de la DO estan interessats en el desenvolupament de l’enoturisme”

Fa ben pocs dies, Bernat Andreu va agafar el relleu al capdavant de la DO Conca de Barberà, i en aquesta entrevista ens parla del projecte que encapçala com a nou president.


Com ha viscut el fet d’haver estat proclamat nou president de la DO?
Amb il·lusió, per representar la Denominació arreu. Però també conscient que això no és cap fita en si mateixa, sinó que l’important serà la feina que puguem fer en els pròxims anys.


Era vostè l’únic candidat? I quines seran les seves línies de treball al capdavant de la DO Conca de Barberà?
Sí, teníem, a la Conca, com en altres DO, candidatura única fruit d’un pacte dins del mateix sector. Cal tenir en compte que la majoria de la nova junta repeteix, i que l’anterior presidenta ens acompanya en aquest nou període. Tant si es tracta de seguir amb els projectes iniciats els últims quatre anys com de l’inici de nous projectes, el focus en la part comunicativa és una idea que persisteix a la junta, més enllà de qui en sigui el president.


Com veu l’estat de salut de la nostra DO en l’actualitat?
La nostra DO, com altres de petites, sempre ha tingut menys recursos dels que creiem necessaris per complir amb la feina que se li suposa. El vigor, seguint el símil de la salut, només arribarà si aconseguim millorar les xifres, tant en volum com en valor, a llarg termini.


Què es podria fer perquè la DO Conca estigués més present en sectors com la restauració del nostre país?
Aquesta és una qüestió en què la DO no pot actuar directament, sinó que és el resultant de la feina comercial de cadascun dels cellers. Evidentment, de forma indirecta, fixar i posicionar la marca col·lectiva DO Conca de Barberà com a categoria de vi, que això sí que ho hem de fer nosaltres, facilita la feina dels cellers.


El trepat, com a varietat autòctona, està prou promocionat?
En termes absoluts, és evident que ens falta promoció, no només del trepat. Però dins de la limitada capacitat de promoció, que esperem seguir incrementant, crec que el trepat ocupa una posició adequada, compartint també espai amb els vins elaborats amb les altres varietats autoritzades, especialment aquelles més tradicionals.


Es podria acostar més el turisme cap als cellers, com veiem per exemple al Priorat?
Oi tant, aquest és un objectiu no només de la DO, sinó que també és comú amb altres sectors de la comarca. La promoció de l’enoturisme ha de ser conjunta amb els companys de la restauració, de l’allotjament i tots els agents implicats en l’activitat turística. És evident que els membres de la DO estan interessats en el desenvolupament de l’enoturisme, i per tant, des de la DO hauríem de canalitzar aquest interès i ser part activa en la coordinació dels diferents sectors implicats, però cal recordar que la DO certifica la qualitat i origen dels vins però no regula l’activitat enoturística dels seus associats.