Principi d’acord amb Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida

El tram de la carretera entre el Pla de Santa Maria i Montblanc deixarà d’estar subjecte a aquesta prohibició de circular per als camions

Actualitat

Principi d’acord amb Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida
Principi d’acord amb Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat un principi d’acord amb el Ministeri de Foment per optimitzar el desviament de vehicles pesants a l’N-240 a la demarcació de Lleida. En aquest sentit, ha destacat que en els propers mesos s’habilitarà el desviament en aquesta carretera en el tram entre Montblanc i Lleida, i les corresponents bonificacions a l’AP-2.

 

El conseller ha explicat que el Departament ha estat treballant per corregir la mesura que ja s’aplica en aquesta carretera al tram entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques: “Amb el pas dels mesos hem observat que era insuficient, ja que havíem induït un increment de camions entre les Borges Blanques i Lleida, i actualment hi ha 2.000 camions d’intensitat mitjana diària.”

 

El conseller ha assegurat: “L’habilitació del tram entre Montblanc i Lleida la podrem fer al llarg dels propers mesos, perquè requereix acords de govern, de concessionàries i del Servei Català de Trànsit.”

 

Calvet ha remarcat que “no es tracta d’una mesura definitiva” i ha insistit que “el que és essencial és que es continua treballant en la millora de l’N-240”. En aquest sentit, ha recordat un seguit de rotondes pendents d’execució a l’alçada de Juneda, “que facilitaran la seguretat en la nacional i faran d’efecte barrera perquè el desviament cap a l’autopista sigui més efectiu”.

En el marc d’aquest principi d’acord, el tram de la carretera entre el Pla de Santa Maria i Montblanc deixarà d’estar subjecte a aquesta prohibició de circular per als camions, així com les bonificacions corresponents a l’AP-2.