El fals cas d’Ebola a Andorra va passar per Montblanc

Diversos mitjans d’informació feien saltar totes les alarmes en donar a conèixer el viatge d’un sospitós d’Ebola amb autobús, concretament, a través de la línia Tarragona – Andorra, passant per Valls i Montblanc.
El cas es va donar a conèixer el dimarts 21 d’octubre al vespre en una roda de premsa assenyalant que el possible afectat hauria agafat l’autocar a dos quarts de nou del matí a Tarragona. És per això que s’hauria activat el protocol i s’haurien posat en contacte amb tots aquells passatgers que havien utilitzat aquest transport públic.
Segons ha afirmat l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell d’Andorra a novaconca.cat, el sospitós d’Ebola al Principat va passar per Montblanc, agafant l’autobús a l’estació de Tarragona.
El dimarts a la nit, en roda de premsa, el director general de Salut i Benestar d’Andorra, Josep Maria Casals; la cap d’àrea de Prevenció, Promoció i Vigilància de la Salut, Rosa Vidal; i el director general del SAAS, Lluís Burgués, van afirmar que el possible afectat havia sortit de Tarragona. Tot i així, en el decurs de les primeres hores d’avui a la tarda, hi ha hagut una confusió ja que el mateix hospital prèviament havia afirmat a la nostra redacció que el sospitós d’Ebola havia agafat l’autobús a Barcelona.
Es tracta d’un resident andorrà de mitjana edat i nacionalitat armènia que va viatjar a Guinea Conakry amb l’altre resident de Cambrils ingressat a l’Hospital Clínic de Barcelona i que va donar negatiu en les proves d’Ebola.
El darrer informe mèdic emès per l’Hospital d’Andorra afirma que, després de rebre els resultats de les anàlisis es descarta que el pacient sigui portador del virus d’Ebola.
