Els Mossos d’Esquadra i SCT realitzen una campanya de trànsit per reduir els accidents per distracció al volant

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Mossos d’Esquadra destinen, durant aquesta setmana, 2.739 agents a la campanya de trànsit contra les distraccions al volant amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit (SCT). L’objectiu és conscienciar els usuaris de la via del perill que suposen les petites distraccions durant la conducció, en especial l’ús dels telèfons mòbils i navegadors. I és que en els primers nou mesos de l’any, les distraccions al volant s’han convertit en la principal causa d’accidents de trànsit amb víctimes. Suposen un 26,4% del total, mentre que, en el mateix període de l’any passat, aquestes distraccions eren, amb un 22,7%, la segona causa d’accidents per darrere de les infraccions d’una norma de circulació (31,9%).
 
Davant d’aquest increment del nombre d’infraccions per l’ús del dispositiu mòbil al volant i pel risc que això suposa per a la seguretat vial, els Mossos d’Esquadra i el SCT porten a terme des del dilluns dia 20 fins al diumenge 26 d’octubre una campanya de control de les distraccions en la conducció. Hi participen agents de les Àrees Regionals de Trànsit, agents de seguretat ciutadana i de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO).
 
El Servei Català de Trànsit ha incorporat en els panells informatius la difusió d’un advertiment sobre l’ús d’aparells electrònics i l’efecte que tenen en la distracció del conductor a l’hora de posar-se al volant. Amb el lema ‘Copilot, no permetis distraccions’, el SCT fa incís en el perill que suposa que el conductor manipuli el seu mòbil. Així, l’ús d’aquest aparell comporta lentitud de reflexos, reaccions més lentes i una disminució de la distància de seguretat. Segons el SCT, els estudis d’accidents relacionats amb l’ús de la telefonia mòbil conclouen que en un 42% es van produir al respondre al telèfon, en un 29% mentre es mantenien converses complexes i en un 20% van succeir a l’hora de fer una trucada.
 
Quant a les infraccions denunciades pels Mossos d’Esquadra per distraccions al volant l’any 2013, el 90% van ser per manipular el mòbil. Des del gener fins al 30 de setembre d’enguany, aquest percentatge és del 87,5% respecte al total de denúncies per distraccions.
 
Les distraccions al volant i més especialment l’ús del telèfon mòbil durant la conducció són actualment una preocupació pels professionals de la seguretat, ja que són considerades conductes de risc. De fet, es calcula que el risc de patir un accident pot augmentar gairebé 10 vegades quan es manipula el telèfon mòbil al volant, un risc similar a la conducció sota els efectes de l’alcohol amb una taxa d’1,0 mg/l.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres