Aquest diumenge 26 d’octubre toca sintonitzar els canals de TV

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
A partir d’aquest diumenge 26 d’octubre es posa en marxa l’alliberament del dividend digital, fet que obligarà tots els espectadors de TV a sintonitzar els canals de televisió i, en el cas de les comunitats de propietaris, a sol·licitar també d’un instal·lador registrat per adaptar l’antena de televisió.
Aquest canvi afecta a tota la comunitat europea i consisteix en la reorganització d’alguns canals de televisió per utilitzar aquest espai que ocupen (la banda de 800 MHz) per a la telefonia mòbil i la tecnologia 4G.
Durant un període de temps, els canals es veuran a través del que s’anomena «simulcast», el que significa pels dos canals simultàniament i així facilitar l’adaptació. Això serà des d’aquest 26 d’octubre i fins a l’1 de gener del 2015.
La mesura afecta diferent a les cases unifamiliars que a les comunitats de propietaris. Per una banda, les cases unifamiliars no necessitaran l’ajuda de cap instal·lador per seguir veient la televisió. Únicament, hauran d’agafar el seu comandament i sintonitzar els diferents canals de nou. Quant a les comunitats de propietaris, que compten amb sistemes de recepció monocanals o amb centrals programables, necessitaran un instal·lador registrat que haurà d’adaptar el sistema i fer que els habitants de l’edifici puguin veure els diferents canals que s’ofereixen. A partir d’aquí, aquests hauran de sintonitzar els canals amb el comandament del seu televisor. El Ministeri d’Indústria ha presentat subvencions de fins a 51 milions d’euros per les adaptacions a les comunitats de propietaris de Catalunya.
Per a més informació es pot visitar el web www.televisiondigital.es.
Aquest canvi afecta a tota la comunitat europea i consisteix en la reorganització d’alguns canals de televisió per utilitzar aquest espai que ocupen (la banda de 800 MHz) per a la telefonia mòbil i la tecnologia 4G.
Durant un període de temps, els canals es veuran a través del que s’anomena «simulcast», el que significa pels dos canals simultàniament i així facilitar l’adaptació. Això serà des d’aquest 26 d’octubre i fins a l’1 de gener del 2015.
La mesura afecta diferent a les cases unifamiliars que a les comunitats de propietaris. Per una banda, les cases unifamiliars no necessitaran l’ajuda de cap instal·lador per seguir veient la televisió. Únicament, hauran d’agafar el seu comandament i sintonitzar els diferents canals de nou. Quant a les comunitats de propietaris, que compten amb sistemes de recepció monocanals o amb centrals programables, necessitaran un instal·lador registrat que haurà d’adaptar el sistema i fer que els habitants de l’edifici puguin veure els diferents canals que s’ofereixen. A partir d’aquí, aquests hauran de sintonitzar els canals amb el comandament del seu televisor. El Ministeri d’Indústria ha presentat subvencions de fins a 51 milions d’euros per les adaptacions a les comunitats de propietaris de Catalunya.
Per a més informació es pot visitar el web www.televisiondigital.es.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
