Representació de la Conca de Barberà a la VI Festa Bastonera del Camp de Tarragona

Instant de l'actuació del Ball de Bastons de Montblanc
Instant de l'actuació del Ball de Bastons de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El diumenge 19 d’octubre va celebrar-se a Salou la VI Festa Bastonera de les Comarques Meridionals amb la participació de diverses colles de balls de bastons, entre elles, les colles de l’Espluga de Francolí i de Montblanc, en representació a la Conca de Barberà.

A les 9 h del matí­ es va donar el tret de sortida a la festa amb un esplèndid esmorzar popular per a tots els bastoners i acompanyants. Amb les piles carregades, va començar puntualment la Cercavila de les colles que va recórrer diversos punts cèntrics de la capital de la Costa Daurada. La comitiva l’encapçalava el Ball de Bastons de Cambrils, que era seguit per les dues colles de la Conca: el Ball de Bastons de Montblanc i, a continuació, el grup de l’Espluga.

Un cop arribades totes les colles a la plaça de la Pau, van rebre la benvinguda del Sr. Sergi Guasch, vicepresident de la Coordinadora de Ball de Bastons de Catalunya (i bastoner de la Vila Ducal de Montblanc), i de l’Il·lm. Sr. Pere Granados, Alcalde de Salou, que van donar les gràcies a tots  els bastoners per la seva presència a l’acte. Després dels parlaments, totes les colles van executar el seu ball de lluïment. En el cas dels de la Conca; els de la Vila Ducal van picar “El Ball de Vilasalva” i els espluguins van fer “El Ball del Poble”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres