El TC espanyol suspèn per unanimitat la votació del 9-N, que, per contra, el Govern català manté

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Durant el matí d’aquest dimarts 4 de novembre, el Ple del Tribunal Constitucional espanyol s’ha reunit per valorar la suspensió de la votació del proper diumenge 9 de novembre, a petició del Govern de Rajoy.

Malgrat la demanda presentada per la Generalitat de Catalunya sol·licitant que la petició del Govern espanyol no s’admetés a tràmit, el TC l’ha acceptat per unanimitat.

Si bé la resolució prohibeix expressament la realització de qualsevol actuació vinculada amb la consulta o amb la seva preparació, no estableix cap advertiment al president de la Generalitat en el supòsit de desobeir aquesta resolució.

Per la seva banda, el Govern de la Generalitat manté la celebració del 9-N, malgrat la decisió del Tribunal Constitucional d’acceptar el recurs de l’Estat: “Tot està a punt pel 9-N i el Govern manté el procés participatiu amb totes les conseqüències, que és una forma de garantir la llibertat d’expressió”, ha assegurat el conseller de la Presidència i portaveu, Francesc Homs, qui ha afegit que “el Govern de Catalunya mai no farà res que vagi en contra de la llibertat d’expressió i la llibertat ideològica dels ciutadans de Catalunya”.

A més, el Govern també ha presentat aquest dimarts 4 d’octubre una demanda contra el Govern espanyol davant el Tribunal Suprem a través d’un procediment especial de protecció dels drets fonamentals. Concretament, “per atemptar contra els drets de llibertat de participació, de llibertat d’expressió i de llibertat ideològica”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres