Montblanc es prepara per tancar el recinte emmurallat aquest 9 de novembre

Montblanc

Un dels blocs de formigó, davant el portal del Castlà de Montblanc
Un dels blocs de formigó, davant el portal del Castlà de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Si fa uns dies explicàvem en aquest mitjà que Montblanc tenia clar que el dia 9 de novembre els seus habitants anirien a votar sí o sí, la cosa sembla encara més evident des que aquest divendres 7 de novembre, dos dies abans del dia del procés de participació, la capital de la Conca de Barberà s’ha despertat amb diverses portes del recinte emmurallat amb possibles barreres, en forma de blocs de formigó, que tancarien la muralla.

L’alcalde de Montblanc, a començaments de setmana comentava que si el Govern de la Generalitat continua al davant de la segona proposta de consulta, tot i la prohibició del Constitucional, es votarà tal com és previst a l’Institut Martí l’Humà. En canvi, si el govern trasllada el procés consultiu a la societat civil, la votació es traslladaria al lloc tradicional on sempre voten els ciutadans a Montblanc, a les escoles. Però Andreu també donava a conèixer el supòsit que diumenge estigués tot totalment prohibit i, fins i tot, cap la possibilitat que hi hagi ordres expresses d’impedir qualsevol mena de votació, amb perill, fins i tot, que les forces de l’ordre precintin els recintes de votació i s’enduguin les urnes. En aquest sentit el batlle montblanquí apuntava que Montblanc declararia diumenge 9 de novembre Dia de la Mobilitat i que, per tant, s’impediria el pas de qualsevol vehicle motoritzat al centre de la Vila Ducal i tots els carrers esdevindrien per a vianants. Si fos així la idea de Josep Andreu seria posar les urnes a la plaça Major.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres