El Departament de Salut posa en marxa el dispositiu del Pla d'Hivern 2014-2015

Campanya de vacuncació de la grip de la Generalitat
Campanya de vacuncació de la grip de la Generalitat
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El CatSalut reforça els serveis de salut per fer front a l’increment de demanda que es produeix durant l’hivern


Salut Pública continua amb la campanya de vacunació contra la grip i inicia la vigilància d’infeccions respiratòries


El Departament de Salut ha presentat el Pla d’Hivern per afrontar la temporada hivernal i fer front a l’increment de demanda que es produeix en aquestes dates. El conjunt d’actuacions del Pla inclouen la vacunació contra la grip, el reforç dels serveis sanitaris, l’increment de personal assistencial i una campanya de comunicació per fomentar l’ús adequats dels serveis sanitaris i informar de l’evolució de la grip. El Departament dedica 30 milions d’euros al Pla d’Hivern 2014-2015.
 
Les principals activitats de l’Agència de Salut Pública durant els mesos d’hivern són la vigilància i prevenció de les infeccions respiratòries agudes entre les quals hi ha la grip. La millor eina preventiva és la vacunació, per la qual cosa a mitjans d’octubre es va iniciar la campanya de vacunació antigripal amb 1,2 milions de dosis.
 
La vacunació està recomanada a persones que tenen risc de complicacions si pateixen la grip: majors de 60 anys; persones internades en institucions tancades; dones embarassades; persones amb malalties pulmonars, cardiovasculars renals o hepàtiques cròniques; persones amb obesitat mòrbida, etc. La vacuna també es recomana als professionals sanitaris i a aquelles persones que realitzen serveis assistencials per a la comunitat (policies, bombers, protecció civil, etc).
 
L’Agència de Salut Pública activa des del 29 de setembre i fins el 17 de maig el  Pla de vigilància de les infeccions respiratòries agudes a  Catalunya (PIDIRAC). L’objectiu del Pla és disposar d’informació actualitzada sobre el grau d’activitat dels virus de la grip i altres virus respiratoris que, per la seva freqüència i gravetat, poden ocasionar increments importants en la demanda assistencial. Aquesta temporada les dades es rebran de 59 metges diferents (33 de medicina de família i 26 pediatres) de 41 centres d’atenció primària i 12 hospitals distribuïts per tot el territori. L’informe es publica de manera setmanal i també es pot consultar al Canal Grip.
 
Una novetat d’aquesta temporada és la posada en marxa de la prova pilot d’un model predictiu. El model utilitza dades de morbiditat i meteorològiques per predir a temps real la intensitat epidèmica amb 2-4 setmanes d’antelació. L’objectiu és preveure possibles situacions de risc epidèmic.
 
Durant l’hivern de l’any passat l’activitat del virus de la grip va ser moderada i el període de l’epidèmia va durar 9 setmanes. La màxima incidència de casos va arribar als 453 per cada 100.000 habitants. El número de casos greus hospitalitzats va ser similar al d’altres temporades amb 412 i un total de 45 defuncions.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres