Els Gegants i Nanos de Montblanc, a l’XI Ballada de Gegants Històrics de Santa Maria del Mar

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Com ja havíem comentat, el dissabte 15 de novembre a les sis de la tarda, els Gegants i Nanos de Montblanc van  ballar dins de la Basílica de Santa Maria del Mar de Barcelona convidats pels  Gegants de Santa Maria del Mar (el Rei Salomó i la Reina de Saba).
 
A les quatre de la tarda, va sortir de Montblanc l’autocar amb els geganters, els portadors de nanos i els acompanyants, en total, una cinquantena de persones, que varen arribar a Barcelona per ser a les sis de la tarda davant la Basílica de Santa Maria del Mar.
La ballada va néixer l’any 2003 amb un èxit de públic, i s’ha mantingut cada any amb una extraordinària presència de gent dins de la Basílica per veure ballar els Gegants invitats, sempre colles històriques i amb un munt d’anys a la seva esquena
L’acte comença sempre amb l’exposició de totes les figures a l’exterior de la Basílica a mitja tarda i acaba amb la ballada de totes les colles convidades dins de l’església davant de l’altar.
 
Abans, però, es fa una passejada pel barri de la Ribera de Barcelona amb la participació aquest any dels Gegants del Pi al complet, l’Àliga de Cardona, el Dofí del Barri Antic, els Gegants i Nanos de Montblanc i els amfitrions, els Gegants de Santa Maria del Mar.
Els carrers del barri de la Ribera estaven atapeïts de gent, molta de la qual eren turistes sorpresos gratament per la festa i que no paraven de fer fotografies i de ballar, no cal dir que els nostres Gegants i Nanos van ser dels més sol·licitats pels fotògrafs.
Hem de comentar que, per a quatre dels portadors de nanos, va ser el primer cop que feien el Ball de Nanos i, dins d’aquell escenari immillorable, van ballar, com tots els altres vuit nanos restants, a la perfecció.
 
Enguany també és el primer any que s’hi sumen a la ballada elements del bestiari convertint la festa en un acte no tan sols de Gegants, sinó de figures festives.
 
Els Gegants i Nanos de Montblanc van estar  acompanyats de la Banda Musical de la Figa i el Pardal, que varen ser molt aplaudits durant la cercavila i que van fer ballar tot el públic que la seguia fins al Fossar de les Moreres.
 
Les seves dues actuacions  dins de la xatedral,  primer amb el Ball de Nanos i després tocant l’Amparito Roca pels Gegants, van ser també molt ovacionades.
 
Així mateix, volem agrair a tots els  montblanquins, que no eren pocs, que, assabentats que ballàvem a Santa Maria del Mar, van fer acte de presència, entre ells, el Regidor de Festes de l’Ajuntament de Montblanc, Sr. Jordi Albalat.
 
Els Gegants i Nanos de Montblanc tornarem a ser a Barcelona al juny convidats pels Gegants del Pi i, posteriorment, altre cop convidats pels Gegants de la Ciutat de Barcelona.
 
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres