La I Convenció de Micropobles de Catalunya se celebrarà a Pira

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Amb la intenció de donar a conèixer quina és la situació actual dels micropobles a Catalunya, el proper dissabte 29 de novembre s’ha organitzat al municipi de Pira la I Convenció de Micropobles de Catalunya.
 
Així, partir de ponències, reflexions, etc., es durà a terme una jornada sobre la viabilitat i visualitat dels micropobles al segle XXI.
 
L’Il·lustríssim alcalde de Pira, Sr. Josep Pijoan, serà l’encarregat d’iniciar aquest acte a les onze del matí. De fet, en declaracions a aquest setmanari, Pijoan ha anunciat la seva satisfacció perquè la convenció es realitzi a Pira, sent-ne socis fundadors de l’Associació de Micropobles: “A Pira i a la comarca estem contents que es faci aquí la convenció i que per un dia ens convertim en la capital dels Micropobles de Catalunya”.

De fet, cal dir que primerament la convenció s’havia de realitzar a Barcelona, però, finalment, s’ha canviat l’indret i s’ha decidit de realitzar-la en un dels micropobles de Catalunya, un poble amb les instal·lacions adequades per acollir la jornada, fet que reuneix Pira, ja que compta amb les instal·lacions del pavelló municipal.
 
Un cop iniciat l’acte, com dèiem, de la mà de l’alcalde de Pira, es presentaran diferents ponències:
- Visió històrica general dels micropobles i la petita població escampada per Catalunya, a càrrec de la Sra. Maria Garganté, Professora en Geografia i Història de la UAB.
- Viabilitat econòmica i social dels petits municipis, a càrrec del Sr. Lluís Foix, periodista, exdirector de La Vanguardia.
- La “visió” dels micropobles en els mèdia, a càrrec del Sr. Carles Capdevila, periodista, director del diari Ara.

L’acte el clouran l’Il·lma. Sra. Maria Crehuet, Presidenta de l’Associació de Micropobles de Catalunya i alcaldessa d’Ordis, i l’Hble. Sra. Joana Ortega, Consellera de Governació i de Relacions Institucionals i Vicepresidenta del Govern de Catalunya.
En acabar, hi haurà dinar i espectacle per als assistents.
 
Cal dir que són micropobles les poblacions de menys de 500 habitants. S’han convidat a l’acte tots els socis de l’Associació de Micropobles de Catalunya, els alcaldes dels micropobles, així com els presidents dels consells comarcals i de les diputacions.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres