Pira acull dissabte la I Convenció de Micropobles de Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
“Per un dia Pira es converteix en la capital dels Micropobles de Catalunya”, explicava fa uns dies al nostre setmanari l’alcalde pirenc, Josep Pijoan. I és que aquest dissabte 29 de novembre se celebra en aquesta localitat de la Conca de Barberà la I Convenció de Micropobles de Catalunya.
La trobada se celebra amb la intenció de donar a conèixer quina és la situació actual dels micropobles a Catalunya i convida els assistents a reflexionar, a partir de ponències, sobre aspectes geogràfics i històrics de la microCatalunya (Maria Garganté - professora de Geografia i Història UAB), sobre l’àmbit econòmic i social dels petits municipis (Lluís Foix - periodista, exdirector de La Vanguardia) i sobre el tractament que es fa dels micropobles als mitjans de comunicació (Carles Capdevila - periodista, director del diari Ara).
Aquesta convenció, que es realitzarà al pavelló municipal de Pira, s’encetarà a partir de les onze del matí, de la mà de l’Il·lustríssim alcalde de Pira, Sr. Josep Pijoan.
Pijoan explicava a Nova Conca la seva satisfacció perquè la convenció es realitzi a Pira, ja que són socis fundadors de l’Associació de Micropobles de Catalunya. A més, un dels motius per què aquesta es faci a Pira és que el poble compta amb les instal·lacions adequades com per acollir la jornada.
Després de la introducció de l’alcalde pirenc, vindrà el torn de les ponències i reflexions que abans citàvem i que podeu consultar en el programa.
D’altra banda, a més de la presència de reconeguts periodistes que prendran part en la jornada, com és el cas de Lluís Foix i Carles Capdevila, també es comptarà amb la presidenta de l’Associació de Micropobles de Catalunya i alcaldessa d’Ordis, l’Il·lm. Sra. Maria Crehuet.
També serà present a l’acte, i serà l’encarregada de cloure la jornada, l’Hble. Sra. Joana Ortega, Consellera de Governació i de Relacions Institucionals i Vicepresidenta del Govern de Catalunya.
Val a dir que són uns quants els municipis de la Conca de Barberà que formen part de l’Associació de Micropobles de Catalunya; de fet, alguns pobles tenen consideració de municipis-socis fundadors d’aquesta, com és el cas de Conesa, Pira, Rocafort de Queralt o Senan.
En total, formen part de l’Associació vora un centenar de municipis.
Recordem que tenen lloc a l’associació els municipis catalans amb població igual o inferior als 500 habitants i que lliurement s’hi vulguin adherir.
Les finalitats de l’associació són:
- Foment i defensa de la igualtat d’oportunitats dels micropobles i els seus habitants, davant d’instàncies polítiques, jurisdiccionals, administratives i privades.
- Impuls a l’autonomia municipal.
- Promoció de la recerca i el coneixement específics sobre els micropobles i zones rurals.
Fomentar la col·laboració amb les entitats municipalistes amb les quals s’arribi a acords, sempre que hi hagi respecte explícit a l’especialització, en base als seus integrants, de l’AMC.
- Qualsevol altra funció relacionada, directament o indirecta, amb els associats.
- L’Associació actuarà en l’àmbit de Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
