La Ruta del Cister celebra els vint-i-cinc anys de la seva creació

Imatge del Monestir de Poblet
Imatge del Monestir de Poblet
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Per conèixer els antecedents de la creació de La Ruta del Cister cal situar-se vint i cinc anys enrere, exactament al mes de maig de 1989. Feia dos mesos que s’havien constituït els Consells Comarcals i un grup de persones de les comarques de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’Urgell es van reunir amb l’objectiu principal de definir una estratègia per aconseguir incorporar el turisme a l’activitat econòmica del seu territori. Estudiant la manera com crear un producte turístic  potent van veure un enllaç comú entre les tres comarques: cada una d’elles tenia dins el seu patrimoni cultural i artístic un monestir cistercenc (Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges). I així va ser com al setembre de l’any 1989 es va crear La Ruta del Cister.

Un cop configurada la marca turística calia estructurar una oferta integral que sintonitzés amb les expectatives del visitant potencial. Calia ordenar les infraestructures, els recursos, els atractius i els serveis en funció de la demanda i incorporar-los a una marca que oferís una imatge atractiva i de qualitat; que permetés la identificació de l’oferta en els diferents mercats on es volia comercialitzar, i que generés les interaccions necessàries perquè el turista optés per visitar aquesta destinació i no una altra. Aquest ha estat el repte de La Ruta del Cister des de la seva creació com a marca i destinació. Un repte que s’ha afrontat amb il·lusió tot i els moments de dificultats financeres o estructurals, i que s’ha vist traduït en la consolidació d’aquesta marca turística.

Logotip dels 25 anys
Una de les actuacions de commemoració d’aquest aniversari és l’adaptació del logotip actual de la marca. Aquest logotip incorpora el text de 25 anys i al qual se li ha afegit un detall d’un capitell de monestir.

Acte de commemoració
Com a acte central de la commemoració i tret de sortida de diferents activitats que es realitzaran al llarg de l’any 2015, s’organitzarà un acte el proper dia 12 de desembre, a les 16.30 h al monestir de Santa Maria de Poblet. Assistiran diferents membres representants dels tres Consells Comarcals que gestionen la marca turística, entitats i ens públics i privats del territori... i totes aquelles persones que s’han vinculat amb el projecte durant aquests 25 anys. Presidiran l’acte autoritats representants del Departament de Cultura, i del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres