Signatures a favor d’una sola i nova escola a Barberà de la Conca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Ja fa temps que hi ha malestar dintre la comunitat educativa de Barberà de la Conca, a on des de fa ja 10 cursos, l’escola es troba dividida i en aquest punt, els més petits van en un mòdul que està situat al camp de futbol i els més grans, a l’escola; fet aquest que comporta que molts pares hagin de fer cada dia, dues aturades per portar els seus fills al col·legi; per no parlar del temps que passen els mestres per anar d’un edifici a un altre.
Tot plegat, comporta encara més inconvenients com ara, la despesa econòmica doble, amb necessitat de dos telèfons; dues connexions a internet, etc. I tot se suma a la ja vella demanda de la localitat que demanda una escola nova que permeti que tots els nens i nenes de Barberà de la Conca, puguin tenir iguals drets i oportunitats per tal de gaudir així, d’uns equipaments escolars moderns, eficients, còmodes per les famílies i no estar separats.
Des del consistori i des de la comunitat educativa fa temps que es denuncia aquesta situació, en la que inclús podem trobar aules separades per envans de fusta que no compleixen cap requisit acústic o que per anar d’una aula de cicle mitjà s’hagi de passar pel mig de la de cicle superior.
Ensenyament va fer aquest estiu petites reparacions que no s’han mostrat eficaces per arreglar el problema. Amb tot plegat, durant aquest passat diumenge de la Marató, dia 14, i celebració del Mercat del Trasto, es va organitzar una recollida de signatures per demanar al Departament d’Ensenyament que Barberà de la Conca pugui disposar d’una escola en una sola ubicació, tal com així s’expressava la Judit Queralt Farré, representant de pares de l’Escola Valldemur de Barberà de la Conca, “No volem que els nens i nenes estiguin en espais separats. Volem que els nostres fills sentin que hi ha una sola escola i que va tota junta…”.
Tot plegat, comporta encara més inconvenients com ara, la despesa econòmica doble, amb necessitat de dos telèfons; dues connexions a internet, etc. I tot se suma a la ja vella demanda de la localitat que demanda una escola nova que permeti que tots els nens i nenes de Barberà de la Conca, puguin tenir iguals drets i oportunitats per tal de gaudir així, d’uns equipaments escolars moderns, eficients, còmodes per les famílies i no estar separats.
Des del consistori i des de la comunitat educativa fa temps que es denuncia aquesta situació, en la que inclús podem trobar aules separades per envans de fusta que no compleixen cap requisit acústic o que per anar d’una aula de cicle mitjà s’hagi de passar pel mig de la de cicle superior.
Ensenyament va fer aquest estiu petites reparacions que no s’han mostrat eficaces per arreglar el problema. Amb tot plegat, durant aquest passat diumenge de la Marató, dia 14, i celebració del Mercat del Trasto, es va organitzar una recollida de signatures per demanar al Departament d’Ensenyament que Barberà de la Conca pugui disposar d’una escola en una sola ubicació, tal com així s’expressava la Judit Queralt Farré, representant de pares de l’Escola Valldemur de Barberà de la Conca, “No volem que els nens i nenes estiguin en espais separats. Volem que els nostres fills sentin que hi ha una sola escola i que va tota junta…”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
