Foment, Generalitat i Abertis constitueixen una comissió de treball per desbloquejar l’autovia A-27

Obres de l'A-27
Obres de l'A-27
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’empresa Abertis Autopista ha confirmat a la nostra redacció que aquests dies, durant la celebració d’una primera reunió, s’ha constituït una comissió de treball, que a banda de la concessionària, també en forma part el Ministeri de Foment i el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per desbloquejar les obres de l’autovia A-27.

Recordem que Abertis va informar als governs de l’Estat i de la Generalitat que ells estarien disposats a costejar les obres encara per acabar de l’A-27 a canvi d’una compensació, que d’entre les propostes en estudi -i que ara les valorarà aquest grup de treball,  estaria allargar la concessió de l’eix de l’AP-2 i AP-7 alguns anys més.

D’altra banda, el departament de Territori i Sostenibilitat ha confirmat a la nostra redacció de la constitució de l’esmentada comissió de treball però de poca cosa més.

Amb tot, el Conseller Santi Vila va avançar fa uns dies la creació d’aquesta comissió de treball i recordava que el Ministeri de Foment és qui hauria de finançar l’acabament de les obres amb partida a càrrec dels pressupostos de l’Estat però es referma que si el govern no pot fer-les cal buscar una solució a curt termini.

La CEPTA
Cal recordar, en relació a la finalització de l’A-27 fins a Montblanc, que alguns organismes empresarials com la CEPTA ho tenen clar: “Cal que es trobin situacions per l’A-27 que no suposin una despesa directa per als ciutadans”; és a dir, que s’oposarien a la solució d’allargament de la concessió de l’AP-2; i afegeix: “Cal, doncs, que les administracions facin la seva feina i exposin com abans millor un pla d’acció per executar l’obra, que té un cost superior cada dia que passa i que, com més s’allarga, més pèrdua de competitivitat suposa per a les empreses del conjunt del territori tarragoní”. Per CEPTA, els avantatges del peatge a l’ombra estarien en el fet “que l’operador privat assumeixi tot el cost de l’obra de l’autovia i també les despeses d’explotació i manteniment, que l’Administració pertinent li retornarà en funció de la capacitat total de la via i el seu nivell d’ús per part dels usuaris”.

Sigui com sigui, el tema de l’arribada de l’A-27 fins a Montblanc sembla que portarà encara cua per temps, mentre que la competitivitat del Port de Tarragona i la Conca de Barberà per extensió, se’n van ressentint. Cal esperar doncs, que el 2015 porti una solució al problema.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres