Un 12% més de visitants a l’Oficina Comarcal de Turisme durant el 2014

L'oficina comarcal es troba a l'entrada del Monestir de Poblet
L'oficina comarcal es troba a l'entrada del Monestir de Poblet | Marc Lladó
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El nombre de visitants durant el 2014 a l’Oficina Comarcal de Turisme, ubicada al monestir de Poblet, ha estat de 53.287 persones, el que representa un augment de 12% respecte de l’any anterior. També hi ha hagut un increment del 18% entorn del nombre de consultes rebudes, arribant a la xifra de 15.558 consultes.

El turista de proximitat segueix sent el qui més visita la comarca i, per tant, el moviment que es genera i que ens mostren les estadístiques reflecteix que es manté la mateixa tendència durant els últims anys. L’activitat turística es veu marcada per l’estacionalitat, fortament concentrada en períodes concrets com setmana santa i estiu, entre d’altres.

Quant al període d’estiu, destaca un augment important durant el mes d’agost, on es veu clarament que és en aquest mes que generalment es concentren les vacances de la major part dels visitants. També es pot observar un gran augment al mes d’abril, coincidint amb el període de setmana santa i la Setmana Medieval de Montblanc.

Els mesos de setembre, octubre i novembre, el turisme torna a disminuir, encara que són dades força positives i que s’associen en gran part a les activitats que s’organitzen a Montblanc durant la tardor (Clickània, Terrània i la Fira de Sant Martí), ja que també repercuteixen en positiu derivant visitants a tota la comarca.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres