La Generalitat ja té el primer pla d’accions per promoure l’enoturisme de Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Després d’un any de treball intens, la Direcció General de Turisme, a través de la Taula d’Enoturisme, ha presentat el primer pla d’accions de l’enoturisme a Catalunya. Aquest pla, dotat amb 600.000 euros, compta amb el consens i la implicació de tot el sector d’arreu del territori.
 
Gràcies a aquest pla de promoció i per primera vegada, la Generalitat donarà a conèixer els vins catalans des de la perspectiva de producte turístic, principalment, en els mercats català, espanyol, britànic, alemany i Benelux.
 
El pla inclou nombroses accions de promoció i de comercialització, algunes de les quals ja s’han començat a dur a terme, com ara l’inici de la senyalització a l’entrada de les Denominacions d’Origen (DO) vinícoles catalanes, la convocatòria dels I Premis d’Enoturisme de Catalunya i l’edició en idiomes del primer mapa guia de l’enoturisme a Catalunya.
 
D’altres accions en què també s’està treballant són la celebració de la I Nit de l’Enoturisme durant la primavera de 2015 i la implementació del Gestor Estadístic de la Direcció General de Turisme en l’àmbit enoturístic, amb una enquesta dissenyada específicament pels cellers. Totes aquestes accions s’afegeixen a l’organització de jornades de comercialització, viatges de familiarització i de premsa, i a la participació en diversos esdeveniments i en fires especialitzades.
 
 
Enoturisme Catalunya és el programa de la Generalitat per promoure i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme, amb el repte de posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme a escala mundial.
 
En el marc d’aquest programa, ara fa un any es va crear la Taula d’Enoturisme amb l’objectiu principal de treballar amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori en tots els àmbits: qualitat, especialització, estratègia, innovació, coneixement, senyalització, promoció i comercialització. En formen part la Direcció General de Turisme, l’INCAVI, l’Agència Catalana de Turisme, els Patronats de les 4 Diputacions, Turisme de Barcelona, URV, les DO’s i empreses, cellers i professionals destacats del món de l’enoturisme.
 
1rs Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015

 Des d’avui i fins el 31 de gener de 2015 està obert el termini de presentació per als I Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015. Aquests guardons neixen per reconèixer les millors iniciatives enoturístiques que s’han posat en marxa al país i pretenen ser un estímul per a les empreses perquè vetllin per la qualitat, sostenibilitat i especialització del seu producte, incentivar-les a la millora continua de les seves ofertes i innovar a l’hora de plantejar noves propostes.
 
 S’hi han establert les sis categories següents:
 
·     Allotjaments
·     Restaurants
·     Art i Cultura
·     Experiències innovadores d’enoturisme en cellers
·     Experiències enoturístiques ofertes per agències de viatges especialitzades, empreses d’activitats enoturístiques, transportistes i d’altres
·     Pràctiques sostenibles/responsables d’enoturisme
 
Es valoraran aspectes com ara el caràcter emprenedor, innovador i diferenciador de les iniciatives així com el fet que fomentin l’accessibilitat i la sostenibilitat ambiental i econòmica.

A més del reconeixement que suposa el premi, l’Agència Catalana de Turisme integrarà les iniciatives guanyadores dins la seva estratègia de promoció als mercats internacionals.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres