Ses Majestats els Reis Mags reparteixen regals i il·lusió als nens i nenes de la comarca

Les tres carrosses dels Reis Mags d'Orient
Les tres carrosses dels Reis Mags d'Orient
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Com cada 5 de gener, Ses Majestats els Reis Mags d’Orient han complert amb la seva cita de repartir regals i il·lusió entre els nens i les nenes. Així, els Reis Mags també han visitat els diferents pobles de la Conca de Barberà per portar, sobretot a aquells que s’han portat bé durant l’any, els regals que havien demanat en les seves cartes.

Cada població de la comarca rep els Reis d’una manera o altra; això sí, es tracta d’actes tradicionals i que compten amb una cavalcada de Ses Majestats pels carrers de cada localitat tot saludant els veïns i les veïnes. A més, algunes poblacions també compten amb el repartiment de regals per les llars.

A Montblanc, per exemple, els Reis iniciaven la seva cavalcada des de la Residència-Llar Conca de Barberà, passats dos quarts de set de la tarda. Enguany, però, se’ls ha marcat un nou recorregut: Av. Manel Ribé, C. Francesc Macià, Av. Jaume Llecha, C. Pintor Potau, C. Batlle Dionís Mestre, C. Forès, Muralla de Sant Francesc, Plaça Sant Francesc, C. Major, Plaça Santa Anna, Muralla Santa Tecla, C. Riber, C. Pere Berenguer de Vilafranca i Plaça Major. A la plaça Major els Reis, acompanyats de tots els seus patges, baixaven de les seves grans carrosses i saludaven els nens i les nenes de la vila. També pujaven al balcó de l’Ajuntament per dirigir unes paraules a tots els montblanquins i montblanquines. Més tard tocava que els Reis i els seus patges repartissin els regals per les cases dels nens i nenes.

A l’Espluga de Francolí, la cavalcada també era prevista a les sis de la tarda. En aquesta ocasió, Melcior, Gaspar i Baltasar, també acompanyats dels seus patges, eren rebuts al municipi amb una nova carrossa, una de les novetats de la cavalcada d’enguany. Després de fer el seu recorregut pels carrers i les places de la localitat, amb parada al balcó de l’Ajuntament espluguí, es feia la rebuda oficial de Ses Majestats els Reis Mags prop de les vuit del vespre, al teatre del Casal.

A Santa Coloma de Queralt, els Reis Mags arribaven igual que la foscor al municipi. Una cavalcada passejava pels carrers de Santa Coloma i arribava al castell, de fet, era al pati del castell on els Ses Majestats eren rebudes amb l’encesa dels fanalets.

També rebien els Reis Mags la resta de localitats de la Conca de Barberà com Blancafort, Solivella, Pira, Barberà o Sarral, totes amb una cavalcada que començava entre les sis o quarts de vuit del vespre.
El Rei Baltasar
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres