L'SCT informa que la sinistralitat mortal s'ha reduït a la meitat durant les festes de Nadal

Continua la tendència reductora de la mortalitat viària
Continua la tendència reductora de la mortalitat viària
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Hi ha hagut 7 víctimes mortals respecte les 14 de l'any anterior

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que durant el període de vacances de Nadal, des de les 15.00 h del divendres 19 de desembre de 2014 fins a les 24.00 h d’ahir dimarts 6 de gener de 2015, s’han registrat 7 accidents mortals amb 7 persones mortes. Això representa un decrement del 50% respecte de l’any anterior. En aquest mateix període, des de les 15.00 h del 19 de desembre de 2013 fins a les 24.00 h del 6 de gener de 2014, hi va haver 14 sinistres mortals amb 14 morts.
 
Continua, per tant, la tendència reductora de la mortalitat viària al conjunt de carreteres i autopistes de Catalunya. En aquest sentit, l’SCT recorda que entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2014, la xarxa viària interurbana catalana va registrar 140 persones mortes. Això va representar un decrement del 17,6% de les víctimes respecte del 2013, quan hi va haver 170 víctimes mortals. En total, hi va haver 30 víctimes mortals menys.
 
Pel que fa a incidències destacables, en general la situació ha estat tranquil·la i no hi ha hagut retencions importants. Tot i això, s’ha registrat més afluència de trànsit a les vies que permeten accedir a les zones de muntanya i d’esquí així com també als accessos cap a centres comercials.
 
El Servei Català de Trànsit agraeix la contribució de tots els usuaris de la via pública a una mobilitat cada cop més segura i responsable. A més, insta a continuar no abaixant la guàrdia en els desplaçaments i recorda la importància d’evitar distraccions al volant, moderar la velocitat i adaptar-la a les circumstàncies de la via, així com utilitzar els sistemes de seguretat passiva, com són el casc, el cinturó de seguretat i els sistemes de retenció infantil, entre d’altres. A més, també és molt important l’ajut del copilot quan se circula acompanyat per tal de garantir una atenció continuada a la carretera.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres