Tarragona és la segona demarcació de Catalunya amb una reducció més important de la sinistralitat mortal viària des del 2010, un 42%

Imatge d'un accident que va tenir lloc a les nostres carreteres
Imatge d'un accident que va tenir lloc a les nostres carreteres | Cedida
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, acompanyat de la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Tarragona, Rosanna Camps, presentava la setmana passada el balanç de sinistralitat de l’any 2014 a la xarxa viària tarragonina.
 
Durant la presentació, el director de l’SCT destacava que tot i l’increment de 5 morts l’any 2014 en relació amb el 2013, “la demarcació de Tarragona en conjunt és la segona de Catalunya on ha disminuït més la sinistralitat mortal per accident de trànsit des del 2010, un 42%”.  Cal tenir en compte que el 2010 és l’any de referència que marca el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 per al compliment dels nous objectius de la Unió Europea en l’àmbit de la mobilitat segura.
 
Isern també remarcava que “Tarragona lidera la reducció de ferits  greus per accident de trànsit, passant de 192 l’any 2013 a 115 al 2014”. El director de l’SCT va subratllar que “Catalunya és país de pas i destinació turística i aquestes característiques tenen conseqüències en la sinistralitat viària”. En aquest sentit, Isern feia èmfasi en el fet que “hi ha hagut  un augment dels estrangers morts a les carreteres tarragonines. Hem passat d’1 víctima mortal l’any 2013 a 7 el 2014”.
 
A l’acte també hi va assistir l’intendent Jaume Giné, cap de la Regió Policial del Camp Tarragona dels Mossos d’Esquadra, l’inspector Antoni Vilafranca, cap de l’àrea regional de trànsit dels Mossos d’Esquadra del Camp de Tarragona i el cap del Servei Territorial de Trànsit de Tarragona, Eusebi del Olmo.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres