Ensenyament demana al Ministeri que ajorni els canvis al batxillerat per evitar perjudicar l’alumnat

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Departament d’Ensenyament demana al Ministeri d’Educació que ajorni l’aplicació del decret de secundària referent al batxillerat, ja que considera que perjudicarà l’alumnat d’aquesta etapa perquè implicarà unir dos plans d’estudis diferents. Així ho manifestava davant dels mitjans de comunicació la secretària general d’Ensenyament, M. Jesús Mier. Mier feia especial referència a la manera com el decret planteja l’etapa de batxillerat i en sol·licitava la retirada: “Considerem que no es poden acoblar dos plans d’estudis. No pot ser que els alumnes canviïn d’etapa —amb la importància que té pel seu futur— i que això coincideixi amb un canvi del pla d’estudis”. Alhora, reiterava que es retardi l’aplicació del decret d’educació secundària.
La secretària d’Ensenyament avançava que el Ministeri d’Educació ha modificat el decret d’especialitats tal com reclamava Catalunya: “Estem satisfets que el Ministeri hagi adoptat una sèrie de modificacions que vam proposar des de Catalunya en la comissió d’educació de fa dues setmanes i que hagin modificat el decret d’especialitats”.
M. Jesús Mier lamentava que el decret s’hagi publicat fa poc més de deu dies —es va aprovar el 26 de desembre en Consell de Ministres i es va publicar al BOE el passat 3 de gener. En aquest sentit, la secretària afegia que “demanem que s’aturi la normativa, ja que aquesta s’ha aprovat al desembre i fins fa dues setmanes no hem pogut veure les modificacions que s’han fet”.
La secretària general declarava que els serveis jurídics d’Ensenyament estan estudiant aquesta possibilitat. Mier afirmava que “el decret de secundària és segregador perquè separa els alumnes més brillants de la resta dels alumnes” i, per això, demanarà al Ministeri d’Educació que ajorni l’aplicació del decret.
La secretària d’Ensenyament avançava que el Ministeri d’Educació ha modificat el decret d’especialitats tal com reclamava Catalunya: “Estem satisfets que el Ministeri hagi adoptat una sèrie de modificacions que vam proposar des de Catalunya en la comissió d’educació de fa dues setmanes i que hagin modificat el decret d’especialitats”.
M. Jesús Mier lamentava que el decret s’hagi publicat fa poc més de deu dies —es va aprovar el 26 de desembre en Consell de Ministres i es va publicar al BOE el passat 3 de gener. En aquest sentit, la secretària afegia que “demanem que s’aturi la normativa, ja que aquesta s’ha aprovat al desembre i fins fa dues setmanes no hem pogut veure les modificacions que s’han fet”.
La secretària general declarava que els serveis jurídics d’Ensenyament estan estudiant aquesta possibilitat. Mier afirmava que “el decret de secundària és segregador perquè separa els alumnes més brillants de la resta dels alumnes” i, per això, demanarà al Ministeri d’Educació que ajorni l’aplicació del decret.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
