Més persones caminen pel sender que passa per la Ruta del Cister (GR-175)

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Fer la Ruta del Cister a peu o en bicicleta de muntanya seguint el traçat del GR175 és una forma de conèixer i de viure el territori Cister totalment diferent i que cada cop atrau a més adeptes.
Aquest recorregut sorgeix com una activitat social del Centre Excursionista la Xiruca Foradada del Pla de Santa Maria amb l’afany d’arribar als monestirs cistercencs per diferents indrets. A partir d’aquí, els Consells Comarcals de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’ Urgell s’interessen, el senyalitzen i l’incorporen a la promoció de La Ruta del Cister.
El recompte d’usuaris a través dels eco-comptadors instal·lats en diferents punts del sender, la venda de Carnets 6T, el nombre de Diplomes 6T enviats i les enquestes 6T són els indicadors que ens permeten comptabilitzar el nombre de persones que transiten segons la modalitat, els mesos més transitats, els trams més utilitzats, el sentit de la marxa i analitzar el perfil del turista. Així, segons la darrera lectura, durant el 2014 hi han transitat 10.196 persones, un 3,33% més que l’any anterior (9.867 usuaris).
Si analitzem més profundament, a més, sabrem que, segons la modalitat, 8.724 l’han fet a peu i 1.472 en BTT, el que representa un increment del 20,60% a peu i una disminució del 41,98% en bicicleta respecte de l’any 2013.
Aquest recorregut sorgeix com una activitat social del Centre Excursionista la Xiruca Foradada del Pla de Santa Maria amb l’afany d’arribar als monestirs cistercencs per diferents indrets. A partir d’aquí, els Consells Comarcals de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’ Urgell s’interessen, el senyalitzen i l’incorporen a la promoció de La Ruta del Cister.
El recompte d’usuaris a través dels eco-comptadors instal·lats en diferents punts del sender, la venda de Carnets 6T, el nombre de Diplomes 6T enviats i les enquestes 6T són els indicadors que ens permeten comptabilitzar el nombre de persones que transiten segons la modalitat, els mesos més transitats, els trams més utilitzats, el sentit de la marxa i analitzar el perfil del turista. Així, segons la darrera lectura, durant el 2014 hi han transitat 10.196 persones, un 3,33% més que l’any anterior (9.867 usuaris).
Si analitzem més profundament, a més, sabrem que, segons la modalitat, 8.724 l’han fet a peu i 1.472 en BTT, el que representa un increment del 20,60% a peu i una disminució del 41,98% en bicicleta respecte de l’any 2013.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
