La consellera Rigau afirma que “el pressupost d’Ensenyament és el que més creix”

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va afirmar que “el pressupost d’Ensenyament és el que més creix perquè s’incrementa un 6,9% i en el conjunt dels departaments, un 6,4%”.
Així ho va explicar el dimarts 20 de gener a la tarda al Parlament en la Comissió d’Ensenyament i Universitats, en què va presentar els pressupostos de la conselleria. Rigau va destacar la importància de què en el futur “aquest canvi de tendència es pugui consolidar” i també de què “es pugui complir l’objectiu fixat en la LEC d’aconseguir destinar el 6% del PIB a l’educació”.
La titular d’Ensenyament va manifestar que “el pressupost és un gran instrument per l’educació però que l’educació és un fenomen multifactorial”. En aquest sentit, com a exemple va dir que a Catalunya la taxa d’idoneïtat, que és la taxa que fa referència a l’alumnat que repeteix curs, és del 17,8%, mentre que a altres comunitats autònomes, com Madrid, són superiors al 30%. “La qüestió pressupostària és clau, però en el món de l’educació, la cultura pedagògica i l’eficiència del sistema són claus per garantir el dret a l’educació”, va afegir.
Així, el pressupost del Departament és el que més creix respecte al pressupost del 2014, atès que s’incrementa en termes absoluts en més de 285 milions d’euros. A més, en l’evolució entre el 2010 i el 2015, mentre el pressupost dels departaments s’ha reduït en un 18,66%, el d’Ensenyament ho ha fet en un 16,46%. En aquest context, el pes del pressupost d’Ensenyament es manté per sobre del 20%, en el nivell màxim que històricament s’ha assolit.
Així ho va explicar el dimarts 20 de gener a la tarda al Parlament en la Comissió d’Ensenyament i Universitats, en què va presentar els pressupostos de la conselleria. Rigau va destacar la importància de què en el futur “aquest canvi de tendència es pugui consolidar” i també de què “es pugui complir l’objectiu fixat en la LEC d’aconseguir destinar el 6% del PIB a l’educació”.
La titular d’Ensenyament va manifestar que “el pressupost és un gran instrument per l’educació però que l’educació és un fenomen multifactorial”. En aquest sentit, com a exemple va dir que a Catalunya la taxa d’idoneïtat, que és la taxa que fa referència a l’alumnat que repeteix curs, és del 17,8%, mentre que a altres comunitats autònomes, com Madrid, són superiors al 30%. “La qüestió pressupostària és clau, però en el món de l’educació, la cultura pedagògica i l’eficiència del sistema són claus per garantir el dret a l’educació”, va afegir.
Així, el pressupost del Departament és el que més creix respecte al pressupost del 2014, atès que s’incrementa en termes absoluts en més de 285 milions d’euros. A més, en l’evolució entre el 2010 i el 2015, mentre el pressupost dels departaments s’ha reduït en un 18,66%, el d’Ensenyament ho ha fet en un 16,46%. En aquest context, el pes del pressupost d’Ensenyament es manté per sobre del 20%, en el nivell màxim que històricament s’ha assolit.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
