Afectacions per la neu a les carreteres

Una màquina treu neu als carrers de Montblanc
Una màquina treu neu als carrers de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Tot i la neu molts han estat els que han sortit al carrer i han agafat el cotxe per desplaçar-se, no obstant, les recomanacions del Servei Català de Trànsit són d’evitar conduir si no és necessari.
 
En el cas de casa nostra, la N-240, a l’alçada del Coll de Lilla, s'ha tallat al trànsit. De fet, l’important gruix de neu que ha caigut per la zona del Coll de Lilla ha requerit d’una màquina llevaneu i convé circulació amb cadenes. Els camions hi tenen el pas prohibit.
 
També ens informen des de Barberà de la Conca que s’ha produït un accident a l’Avinguda de la Conca, que està tallada al trànsit, i també hi ha hagut incidències a la carretera de la població en direcció a Montblanc per un camió travessat a la via.

Una altra via afectada ha estat la C-14, en la seva entrada a la comarca des de Tàrrega.
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) recomana seguir aquests consells viaris per evitar accidents en la circulació amb neu:
- Conduir amb suavitat i no frenar bruscament
- Reduir la velocitat per facilitar l’adherència i evitar lliscaments
- Augmentar la distància de seguretat entre vehicles
- Seguir les roderes o empremtes deixades per altres vehicles
- No avançar si no és necessari
- Portar les cadenes per si calen
- Quan cauen els primers flocs de neu l’asfalt és molt lliscant, cal moderar la velocitat
- Mantenir-se informat de l’estat del trànsit i les afectacions viàries
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres