La Conca de Barbera recupera la normalitat tot i que cal precaució per les glaçades i el vent

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Tot i el matí de neu d’aquest 4 de febrer a la Conca de Barberà, al migdia ja s’ha anat recuperant la normalitat a la comarca tot parant la nevada i sortint el sol. Així un cop passat el front sembla que es redueixen les afectacions, sobretot a les carreteres. No obstant, no s’ha de baixar l’alerta ja que la previsió és de fortes ràfegues de vent i també de perill de gelades en hores nocturnes i zones obagues allà on hi hagi neu fosa o pluja caiguda, ja que s’acosten dies amb temperatures molt baixes.
Segons s’ha informat, el telèfon d’emergències de Catalunya ha rebut més de 1.500 trucades aquest matí de la nevada per problemes causats pel gel i la neu, algunes provinents de la Conca de Barberà. Es segueix demanant a la ciutadania que restringeixi els moviments en vehicle privat a l’estrictament imprescindible en zones afectades. Recordem que a casa nostra hi ha hagut carreteres afectades com, per exemple, la N-240, a l’alçada del Coll de Lilla, on durant una estona s’ha tallat el trànsit. De fet, l’important gruix de neu que ha caigut per la zona del Coll de Lilla ha requerit d’una màquina llevaneu i la circulació s’havia de fer amb cadenes. Els camions hi tenien el pas prohibit. També s’ha tallat la C-14 direcció la nostra comarca en diferents punts, és el cas de la zona d’Alcover o, també, a Tàrrega.
Cal dir que l’episodi ha acumulat gruixos rellevants en zones on no és habitual. S’han acumulat al voltant dels 15 cm en zones de la Conca de Barberà. Per exemple, a Santa Coloma de Queralt s’ha arribat fins als 22 cm.
Com dèiem ara convé extremar les precaucions ja que un cop passada la nevada ara pren protagonisme el vent i pot glaçar.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
