Prop de 300 tractors tallen l’AP-2, la C-14 i l’N-240 a Montblanc: “Estem ofegats, no podem continuar així”

Entre les demandes dels pagesos hi ha la reducció de la burocràcia, preus justos i mesures reals per combatre la sequera

Montblanc

Prop de 300 tractors tallen l’AP-2, la C-14 i l’N-240 a Montblanc: “Estem ofegats, no podem continuar així”
Prop de 300 tractors tallen l’AP-2, la C-14 i l’N-240 a Montblanc: “Estem ofegats, no podem continuar així”
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Uns 300 tractors arribats de diferents punts del Camp de Tarragona tallen des de dos quarts de deu del matí diverses carreteres a Montblanc, amb motiu de la vaga convocada per la pagesia a tot el país. El punt de trobada ha estat la rotonda d’accés a l’AP-2 i que també connecta la C-14, l’N-240 i una de les entrades a la capital de la Conca de Barberà. Minuts després han baixat a l’autopista i l’han bloquejada en els dos sentits de la marxa. El portaveu de la Plataforma 6F, Eduard Escolà, ha denunciat que estan ofegats i que no poden continuar “amb aquest sistema burocràtic que els apreta”. Per aquest motiu, entre les demandes dels pagesos hi ha la reducció de la burocràcia, així com preus justos i mesures reals per combatre la sequera.

“Al final ens hem hagut de sumar a aquesta onada de protestes, perquè realment estem ofegats, no podem continuar amb aquest sistema burocràtic que ens apreta”, ha denunciat el portaveu de la Plataforma 6F al Camp de Tarragona, Eduard Escolà, qui ha afirmat que volen "treballar la terra i no fer de gestors”.

Per a Escolà, la burocràcia és un dels motius que frena molts joves a introduir-se al sector. “Si no afluixen una mica amb el tema burocràtic, no hi haurà manera que el jovent s’interessi per la terra”, ha afirmat.

Unes declaracions que també comparteix Mireia Masalias, qui treballa al sector ramader a la Conca de Barberà. “És papers, papers i papers. Realment jo no sortiria de casa dels papers que he de fer, però he de cuidar els animals cada dia”, ha lamentat. De fet, considera que els pagesos “haurien de tenir una persona dedicada, exclusivament, als papers” i això “suposaria un gasto afegit”. “És insostenible”, ha afegit.

“Bàsicament, el que demanem és poder viure del sector”, ha sentenciat Masalias, qui considera que “actualment, és inviable viure-hi”, ja que es cobra “el que es cobrava fa 25 anys”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres