Ateneu Popular Garriguenc i Conca 22 a favor del desviament de camions de l’N-240 a l’AP-2 però reclamen que no se’ls faci pagar peatge

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Ateneu Popular Garriguenc i el col·lectiu Conca 22 (entitats impulsores de la Declaració de Montblanc, de l’estudi comparatiu entre els costos d’alliberar el peatge de l’AP-2 i construir una autovia i signants del Manifest de les Borges), celebren l’anunci de l’acord entre el Ministeri de Foment i el govern de la Generalitat per restringir el trànsit de camions a la carretera N-240 entre Lleida i Montblanc i desviar-lo a l’autopista AP-2, que hi va en paral·lel.
Apunten que aquesta mesura farà que es redueixi el trànsit de la carretera i n’augmenti la fluïdesa. Els 10.000 vehicles d’Intensitat Mitjana Diària (IMD) actuals doncs, disminuiran notablement i això contribuirà a un descens de la sinistralitat.
No obstant això, entenen que la mesura ha d’anar acompanyada de la gratuïtat del peatge per als transportistes o, almenys, en una bonificació mínima del 50% i progressiva fins al 100%.
De fet, insisteixen en la conveniència d’alliberar el peatge entre Lleida i Montblanc el més aviat possible per tal de connectar les terres de Ponent amb el litoral tarragoní per via ràpida i gratuïta.
Apunten que aquesta mesura farà que es redueixi el trànsit de la carretera i n’augmenti la fluïdesa. Els 10.000 vehicles d’Intensitat Mitjana Diària (IMD) actuals doncs, disminuiran notablement i això contribuirà a un descens de la sinistralitat.
No obstant això, entenen que la mesura ha d’anar acompanyada de la gratuïtat del peatge per als transportistes o, almenys, en una bonificació mínima del 50% i progressiva fins al 100%.
De fet, insisteixen en la conveniència d’alliberar el peatge entre Lleida i Montblanc el més aviat possible per tal de connectar les terres de Ponent amb el litoral tarragoní per via ràpida i gratuïta.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
