Avui se celebren cinc anys de la consulta democràtica sobre la independència de Catalunya

Montblanc

La consulta del 28F assolí una participació de 1.334 votants
La consulta del 28F assolí una participació de 1.334 votants
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Amb l’aprovació de la moció de suport a les consultes populars sobre la independència, Montblanc esdevenia la primera capital de comarca que obria el procés a la demarcació i iniciava un canvi de cicle polític amb la data del 27 de febrer per fer una consulta democràtica sobre la independència de Catalunya.

Es creava “Montblanc Decideix” i la seva presentació pública es feia el mes de gener del 2010. A partir d’aquí, vingueren diferents actes com actuacions musicals, tertúlies, etc. També es va organitzar una Festa Major petita per mobilitzar els montblanquins i fer ben visible el suport i la participació de les associacions i entitats montblanquines. El divendres 26 de febrer es feia l’acte de final de campanya  i s’encoratjava els ciutadans a anar a les urnes el diumenge.

El 28 de febrer de 2010 (28F) una cinquantena de voluntaris van treballar a les meses perquè tothom qui volgués pogués votar. Numèricament, la consulta assolí una participació de 1.334 votants (dels quals n’hi havien 200 anticipats); d’aquests, 1.278 montblanquins van votar a favor de la independència, mentre hi va haver 29 vots negatius, 23 en blanc i 4 nuls.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres