La Generalitat recapta prop de 41 milions d’euros durant l’any 2014 amb l’impost sobre les estades en establiments turístics

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El titular d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha informat aquesta setmana del balanç de 2014 pel que fa a l’impost sobre les estades en establiments turístics (IEET) que ha estat de prop de 41 milions d’euros, un 5% més que l’exercici anterior.
 
Des de la posada en marxa de l’impost, al novembre de 2012, i fins a 31 de desembre de 2014, s’han recaptat més de 82 milions d’euros. El conseller Puig ha destacat que “aquest impost és un exemple més de la bona concertació que existeix entre els sectors públic i privat i també del treball conjunt entre les diferents administracions”.
 
Després de dos anys de maduració i execució de l’IEET, el conseller Puig ha comentat que s’ha arribat a la conclusió que “el 30% de la recaptació que va a parar als ajuntaments es podrà dedicar, no només a promoció turística, sinó que l’ampliarem perquè es pugui destinar també als altres tres supòsits que marca la Llei i que no eren d’aplicació pels ajuntaments: l’impuls del turisme sostenible; al foment, creació i millora de producte turístic; i al desenvolupament d’infraestructures relacionades amb el turisme”.
 
Puig ha assenyalat que “els municipis no podran destinar la recaptació de l’impost turístic a d’altres actuacions que no siguin les previstes a la Llei i que no es traslladarà el 100% de la recaptació als ajuntaments”.

Recaptació per marques turístiques – any 2014:
- Costa Brava: 7.060.957,00
- Costa Daurada: 5.397.397,21
- Pirineus: 699.767,34
- Val d’Aran: 385.963,36
- Paisatges Barcelona: 249.082,51
- Costa Barcelona: 4.659.478,33
- Terres de Lleida: 209.522,43
- Barcelona: 21.416.244,55
- Terres de l’Ebre: 418.917,60
- TOTAL: 40.497.330,33
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres