Vint anys del programa “El bosc i els incendis” a la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El curs 1994-1995 es va posar en marxa a la Conca de Barberà el programa El bosc i els incendis en col·laboració amb el Cos d’Agents Rurals i les escoles de la comarca. Aquest programa té per objectiu sensibilitzar els infants de la necessitat de respectar i de protegir els nostres boscos i la seva fauna. En aquests vint anys han estat milers els alumnes de 10 a 12 anys que han seguit el programa.
Els objectius del programa són donar a conèixer l’ecosistema del bosc mediterrani, valorar els efectes que produeix un incendi forestal i aprendre les normes que s’han de seguir per a la prevenció d’aquest tipus d’incendi. Per assolir aquests objectius es treballa amb els infants realitzant tres activitats:
- A l’escola es fa un treball previ es treballa: què és un ecosistema?; els agents geològics i l’acció de l’home en el medi.
- Xerrada i audiovisual sobre el bosc realitzat pels agents forestals de la comarca.
- Sortida a un bosc cremat: a la zona cremada es veuran i valoraran els efectes d’un incendi amb la col·laboració dels agents forestals i amb el suport d’un dossier de treball.
Col·locació de caixes niu i plantació d’arbres amb l’ajut dels agents forestals.
Alliberament d’aus.
Lliurament de carnets d’amics del bosc que acrediten que els titulars han participat en activitats de suport a la preservació del medi natural.
Aquest any el programa s’encetarà aquesta setmana i s’allargarà fins al mes de maig. Hi participaran més de dos-cents infants de vuit escoles de la comarca: la ZER Conca, l’Escola Tilmar, Martí Poch, MD Torrents, MD Montgoi, les Muralles, MD Serra i MD Carme de Santa Coloma de Queralt. Les sortides que faran les escoles seran a una zona cremada del municipi de les Piles.
L’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal vol agrair la col·laboració i el suport que durant aquests vins anys ha tingut del Cos dels Agents Rurals de la Generalitat i dels centres d’ensenyament de la comarca.
Els objectius del programa són donar a conèixer l’ecosistema del bosc mediterrani, valorar els efectes que produeix un incendi forestal i aprendre les normes que s’han de seguir per a la prevenció d’aquest tipus d’incendi. Per assolir aquests objectius es treballa amb els infants realitzant tres activitats:
- A l’escola es fa un treball previ es treballa: què és un ecosistema?; els agents geològics i l’acció de l’home en el medi.
- Xerrada i audiovisual sobre el bosc realitzat pels agents forestals de la comarca.
- Sortida a un bosc cremat: a la zona cremada es veuran i valoraran els efectes d’un incendi amb la col·laboració dels agents forestals i amb el suport d’un dossier de treball.
Col·locació de caixes niu i plantació d’arbres amb l’ajut dels agents forestals.
Alliberament d’aus.
Lliurament de carnets d’amics del bosc que acrediten que els titulars han participat en activitats de suport a la preservació del medi natural.
Aquest any el programa s’encetarà aquesta setmana i s’allargarà fins al mes de maig. Hi participaran més de dos-cents infants de vuit escoles de la comarca: la ZER Conca, l’Escola Tilmar, Martí Poch, MD Torrents, MD Montgoi, les Muralles, MD Serra i MD Carme de Santa Coloma de Queralt. Les sortides que faran les escoles seran a una zona cremada del municipi de les Piles.
L’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal vol agrair la col·laboració i el suport que durant aquests vins anys ha tingut del Cos dels Agents Rurals de la Generalitat i dels centres d’ensenyament de la comarca.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
