Nou sistema informàtic de gestió del Padró Municipal d’Habitants

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquesta setmana, la vicepresidenta del Govern i presidenta del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, Joana Ortega, ha signat amb les diputacions catalanes el Conveni de col·laboració per a la definició, implantació i posada en marxa d’un sistema informàtic per gestionar el Padró Municipal d’Habitants. El projecte és fruït de la col·laboració entre les administracions catalanes i del treball de les diputacions amb el Consorci AOC, que és qui en coordinarà el manteniment. La vicepresidenta ha ressaltat que “aquesta iniciativa permetrà fer més amb menys, generar importants estalvis econòmics per a les diputacions i un significatiu estalvi per als projectes d’interoperabilitat entre les administracions i l’AOC, atès que se’n facilitarà el manteniment i una major garantia de governança”.
 
El nou Padró Municipal d’Habitants significa un impuls addicional als projectes d’interoperabilitat que garanteixen el dret dels ciutadans a no presentar documents ja en poder de les administracions, com és el cas dels volants i certificats del padró. Per tal de fer efectiu aquest dret (recollit a la Llei 29/2010, d’ús dels mitjans electrònics) i proporcionar al ciutadà estalvis de temps relacionats amb documentació ja aportada a l’administració, el sector públic català disposa de la plataforma Catàleg de Dades i Documents Interoperables a Catalunya, amb més de 60 tipologies d’informació cadastrals, estadístiques, tributàries, etc.
 
L’acte de signatura del conveni, que es va fer a la Sala Torres García del Palau de la Generalitat, va comptar amb la participació del president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve; el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé. També hi va assistir el director del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, Àlex Pèlach, i el secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals, Marc Prat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres