L’Espluga de Francolí presenta “El vi fa sang”, el I Festival Internacional de Novel·la Criminal en Català

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Amb la presència del comissari del festival, l’escriptor Salvador Balcells, el coordinador general, Josep M. Rovira, i l’alcalde de l’Espluga de Francolí i president del festival, David Rovira, les dependències de l’antic Hospital de l’Espluga de Francolí han acollit l’acte de presentació de “El vi fa sang”, el I Festival Internacional de Novel·la Criminal en Català, que se celebrarà els dies 1, 2 i 3 de maig, amb activitats també ja els dies previs.
En la presentació, s'ha fet avinent que en el “Vi fa sang”, a diferència de la resta de festivals d’aquest gènere, s’ha substituït la denominació Novel·la Negra per Novel·la Criminal, ja que l’organització considera que aquest segon concepte aplega millor les dues grans variants del gènere, com és la novel·la policíaca o detectivesca, que destaca per la importància del paper central que hi té el detectiu investigador, ja sigui oficial, privat o afeccionat, l’objectiu de la qual és resoldre un cas criminal més o menys complicat, i la novel·la negra, entesa com a narració que va més enllà de l’esquema del crim i la seva investigació, i sovint se centra en altres motius literaris associats, com ara el submón del delicte, les característiques personals del detectiu o del criminal, una visió crítica de la societat, etc.
També s'ha remarcat la importància del fet que el Festival “El vi fa sang” maridarà literatura de gènere amb bon vi; combina la promoció de la novel·la criminal amb la promoció dels vins de la Denominació d’Origen Conca de Barberà.
També destaca el Festival pel fet que, a més d’obres d’autors catalans i en català, inclou també traduccions al català d’autors en altres llengües, és a dir, que neix amb la vocació d’Internacional.
No hi faltaran moltes i atractives propostes com un concurs de relats; taules rodones sobre aspectes diversos relacionats amb la intenció del Festival i el fet de tenir els indrets més destacats de l’Espluga com el Casalet; el Museu de la Vida Rural, entre d’altres, com a indrets de desenvolupament dels actes.
En la presentació, s'ha fet avinent que en el “Vi fa sang”, a diferència de la resta de festivals d’aquest gènere, s’ha substituït la denominació Novel·la Negra per Novel·la Criminal, ja que l’organització considera que aquest segon concepte aplega millor les dues grans variants del gènere, com és la novel·la policíaca o detectivesca, que destaca per la importància del paper central que hi té el detectiu investigador, ja sigui oficial, privat o afeccionat, l’objectiu de la qual és resoldre un cas criminal més o menys complicat, i la novel·la negra, entesa com a narració que va més enllà de l’esquema del crim i la seva investigació, i sovint se centra en altres motius literaris associats, com ara el submón del delicte, les característiques personals del detectiu o del criminal, una visió crítica de la societat, etc.
També s'ha remarcat la importància del fet que el Festival “El vi fa sang” maridarà literatura de gènere amb bon vi; combina la promoció de la novel·la criminal amb la promoció dels vins de la Denominació d’Origen Conca de Barberà.
També destaca el Festival pel fet que, a més d’obres d’autors catalans i en català, inclou també traduccions al català d’autors en altres llengües, és a dir, que neix amb la vocació d’Internacional.
No hi faltaran moltes i atractives propostes com un concurs de relats; taules rodones sobre aspectes diversos relacionats amb la intenció del Festival i el fet de tenir els indrets més destacats de l’Espluga com el Casalet; el Museu de la Vida Rural, entre d’altres, com a indrets de desenvolupament dels actes.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
