Trànsit presenta la campanya “Vius connectat. Conduint desconnecta”, per no utilitzar el mòbil al volant

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern i el cap de la Comissaria general de Mobilitat de Mossos d’Esquadra, Miquel Esquius, han presentat aquesta setmana la campanya d’aquest any sota el lema “Vius connectat. Conduint desconnecta” per conscienciar el conjunt de conductors i conductores de Catalunya del perill de les distraccions relacionades amb els aparells electrònics i la telefonia mòbil durant la conducció.
 
El nombre d’accidents durant el primer trimestre del 2015 no ha augmentat respecte a l’any passat , però si ho han fet els accidents greus i les víctimes mortals. Pel que fa a les causes i tipologia d’aquests accidents cal considerar diversos motius; l’augment de la mobilitat, en un 4%, l’envelliment del parc mòbil i la manca d’inversions en algunes carreteres.  També cal apuntar que hi ha hagut un augment en els accidents provocats per col·lisions frontals. A més, les distraccions en la conducció es presenten com la causa de la majoria dels accidents i, les distraccions que més es produeixen tenen a veure amb l’ús de la telefonia mòbil.

Nova campanya de sensibilització
L’objectiu de la nova campanya de sensibilització viària “Vius connectat. Conduint desconnecta”, és incitar a la reflexió sobre el fet que distreure’s durant la circulació a través de la manipulació del dispositius electrònics, com els telèfons mòbils, aparells reproductors de música o GPS, pot provocar accidents de trànsit amb víctimes.
 
Respecte de la campanya Espadaler destacava que “no ens conformem perseguint i denunciant aquestes faltes sinó que som proactius a través d’aquesta campanya”. Vol contribuir a la millora de la seguretat viària evitant les distraccions donant eines, instruments per a la sensibilització”, i afegia que “tots plegats prenem consciència que l’ús de la telefonia mòbil sigui incompatible amb conduir”.
 
La difusió de la campanya s’inicia aquesta Setmana Santa i s’allargarà fins al novembre de 2015.
 
App Conduint

Per reforçar la campanya de conscienciació viària sobre distraccions, s’ha desenvolupat des del Departament d’Interior i l’SCT una aplicació per a mòbils anomenada “Conduint”. L’aplicació és gratuïta i està disponible per a dispositius Android.
 
Aquesta aplicació es podrà descarregar des del portal dels serveis mòbils de la Generalitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres