El Govern inicia els tràmits per crear una càtedra de Seguretat Viària de Motocicletes

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Govern ha iniciat els tràmits per crear una càtedra de Seguretat Viària de Motocicletes per part del Servei Català de Trànsit (SCT) amb un pressupost biennal (2015 i 2016) de 200.000 euros. Aquesta càtedra universitària se centrarà en la investigació, la recerca i la innovació en la sinistralitat dels vehicles de dues rodes amb l’objectiu de reduir l’accidentalitat del col·lectiu, que a Catalunya no ha experimentat el descens que els darrers anys han registrat la resta de vehicles.
Aquesta càtedra específica sobre sinistralitat de motocicletes és pionera i s’emmarca en el compliment del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, que fixa entre els seus objectius reduir el 20% de víctimes mortals i ferits greus en motoristes. El document també concreta com a prioritats protegir els col·lectius vulnerables i incorporar i promocionar el coneixement extern en R+D+I en el camp de la seguretat viària.
Amb la constitució de la càtedra de seguretat viària de motocicletes, l’Administració impulsa per primera vegada la investigació i la recerca a les universitats sobre la causalitat dels accidents per reduir les víctimes mortals i els ferits greus de motocicleta o ciclomotor. El Govern, a través del Servei Català del Trànsit, promou la iniciativa davant del nombre elevat de vehicles de dues rodes que hi ha al parc mòbil de Catalunya i l’impacte que suposen en la sinistralitat greu.
Aquesta càtedra específica sobre sinistralitat de motocicletes és pionera i s’emmarca en el compliment del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, que fixa entre els seus objectius reduir el 20% de víctimes mortals i ferits greus en motoristes. El document també concreta com a prioritats protegir els col·lectius vulnerables i incorporar i promocionar el coneixement extern en R+D+I en el camp de la seguretat viària.
Amb la constitució de la càtedra de seguretat viària de motocicletes, l’Administració impulsa per primera vegada la investigació i la recerca a les universitats sobre la causalitat dels accidents per reduir les víctimes mortals i els ferits greus de motocicleta o ciclomotor. El Govern, a través del Servei Català del Trànsit, promou la iniciativa davant del nombre elevat de vehicles de dues rodes que hi ha al parc mòbil de Catalunya i l’impacte que suposen en la sinistralitat greu.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
