Presentat dissabte el llibre El castell de Solivella

Resta de pobles

Portada del llibre
Portada del llibre
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El dissabte 4 d’abril, a les set de la tarda a la sala d’actes de La Societat, tingué lloc la presentació del llibre El Castell de Solivella – Entre el gòtic i el renaixement a la Catalunya Nova –, del qual són autors Joan-Albert Adell Gisbert, Ariadna Adell Casas, Pau Arroyo Casals, Moisés Díaz García i Joan Menchon Bes, aquesta darrer, a la vegada coordinador del llibre.

L’acte fou organitzat i presentat per Alfred Arola, d’Arola Editors, al qual acompanyaven l’alcalde solivellenc Enric Capdevila, i el coordinador de la publicació Joan Menchon, arqueòleg i historiador.

El llibre comença amb un pròleg del president de la Generalitat de Catalunya Artur Mas, i segueixen altres lletres de Jordi Sierra, subdelegat del Govern, de Josep Poblet, president de la Diputació, d’Enric Capdevila, alcalde de Solivella, de Josep Gomis, president del Consorci del Museu Comarcal de la Conca de Barberà i de Jordi Tragant, conseller delegat de Constructora d’Aro. Segueixen a les salutacions, diversos aportats on se’ns explica dels castells de la Conca de Barberà, de musulmans a feudals; passant pel castell de Solivella, un castell i un poble, la seva història; segueix fent una radiografia del que sabíem del castell abans dels treballs arqueològics, i la transcendència del castell solivellenc en relació amb l’arquitectura renaixentista de la Catalunya Nova. Finalment, se’ns apropa a la recuperació del castell (1993-2008), el resultats dels treballs arqueològics, tot destacant algunes peces escultòriques de gran interès, per acabar amb un reportatge d’imatges per al record.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres