Enric Alfonso reviu la història de Màxim Calvo, de la lleva del biberó, en la novel·la ‘La guerra no era cap joc’

Portada del llibre
Portada del llibre
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El periodista i escriptor vimbodinenc Enric Alfonso reviu en la novel·la La guerra no era cap joc la història del barceloní Màxim Calvo Traíd, un dels milers de joves soldats republicans que van ser enviats a la Batalla de l’Ebre amb només 17 i 18 anys, motiu pel qual la seva lleva va ser anomenada “del biberó”.

Calvo, que actualment té 95 anys, resideix entre el barri de Gràcia i el municipi de Vimbodí i Poblet. Ell mateix ha estat l’impulsor d’aquest llibre com a homenatge als seus antics companys, molts dels quals van acabar morint a les trinxeres durant la Guerra Civil espanyola.

Amb un estil literari àgil i planer, La guerra no era cap joc s’endinsa en les vivències d’un jove Màxim a les batalles del Segre, primer, i de l’Ebre, després. La novel·la situa l’escena en diferents moments del passat i en el present, en diversos indrets que van marcar els seus protagonistes: la Terra Alta, la Conca de Barberà, el Tarragonès, Barcelona, Bilbao o Andalusia.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres