L’Ajuntament de Montblanc nomena Fill Adoptiu de la vila Grabiel Saura i Nagore en el Ple Medieval

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dissabte 18 d’abril el ple medieval de l’Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat concedir el títol de Fill Adoptiu de la Vila l’exciclista i exseleccionador espanyol de ciclisme Gabriel Saura i Nagore.

Gabriel Saura, més tard conegut com Bielet, va néixer el 6 d’abril de 1928 al Prat de Llobregat, en una família amb molta passió pel ciclisme.
Reconegut esportista català, va ser ciclista professional entre els anys 1948 i finals de la dècada dels 60. Els seus principals èxits com a ciclista van ser dues victòries a la Volta Ciclista a Catalunya i, una vegada retirat, va ser seleccionador espanyol de totes les categories, amb èxits destacables, i director de diferents equips. Després, va seguir en diferents càrrecs de la federació espanyola i, més endavant, va esdevenir vicepresident de la Federació Catalana de Ciclisme.

Així, doncs, Gabriel Saura ha estat un esportista que ha conegut totes les disciplines del ciclisme i, en totes, ha destacat amb notorietat.
Una vegada jubilat, i mitjançant la seva filla, es va relacionar amb Montblanc. Primer, va adquirir un immoble a Lilla i, posteriorment, es va traslladar a la capital de la Conca de Barberà, on és una persona molt coneguda.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres