El Parlament comença a tramitar la Llei electoral catalana

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El ple del Parlament celebrarà aquest dimecres el debat a la totalitat de la futura Llei electoral de Catalunya. Aquesta norma ha estat redactada en ponència conjunta pel grups parlamentaris de CiU, ERC, ICV –EuiA i CUP. Tal i com es desprèn del text de la llei, la nova norma té per objectiu regular el règim electoral propi de Catalunya i s’aplicarà a les eleccions al Parlament de Catalunya, a les eleccions al Consell General d’Aran i en d’altres processos i instruments de consulta popular de l’àmbit de les competències de la Generalitat. La nova llei crearà la Sindicatura Electoral de Catalunya, establirà noves incompetències pels electes, introduirà el vot anticipat i les urnes mòbils, que permetran el dret a vot a persones amb problemes de mobilitat o que es troben internades, entre d’altres mesures.
Amb la votació de demà la llei electoral iniciarà la seva tramitació parlamentària després d’un llarg procés de treball en ponència. El conseller de la Presidència, Francesc Homs, va exigir després de la darrera reunió del Govern un esforç a totes les forces polítiques catalanes per tal d’aconseguir aprovar per primera vegada una llei electoral catalana. “L’únic prec que s’atreveix a fer el govern és que hi hagi un esforç final per part d’aquells grups que encara no han acabat de decidir i que s’identifiqui que nomes serà possible fer aquesta llei si tothom cedeix en alguna cosa”, va afirmar.
Amb la votació de demà la llei electoral iniciarà la seva tramitació parlamentària després d’un llarg procés de treball en ponència. El conseller de la Presidència, Francesc Homs, va exigir després de la darrera reunió del Govern un esforç a totes les forces polítiques catalanes per tal d’aconseguir aprovar per primera vegada una llei electoral catalana. “L’únic prec que s’atreveix a fer el govern és que hi hagi un esforç final per part d’aquells grups que encara no han acabat de decidir i que s’identifiqui que nomes serà possible fer aquesta llei si tothom cedeix en alguna cosa”, va afirmar.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
