La Diputació col·labora amb la Lliga contra el Càncer de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Conscient de la importància de la prevenció, el control i la investigació del càncer, la Diputació de Tarragona col·labora amb la Lliga contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre amb l’objectiu de millorar la salut i la qualitat de vida de la població.

Enguany la institució intercomarcal contribuirà amb un total de 30.000 euros a les activitats de prevenció i atenció de diversos tipus de càncer. En concret, aquesta quantitat es destinarà a la prevenció secundària i primària dels càncers de mama, còlon, i coll uterí, i dels càncers relacionats amb el tabac i l’alimentació, entre d’altres. Així mateix, l’ajut servirà per oferir suport i rehabilitació a persones afectades per la malaltia.

El president de la institució intercomarcal, Josep Poblet, i el president de la Lliga contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre, Joan Borràs, van signar el conveni que regula les condicions d’aquesta col·laboració. Ho van fer en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona que va comptar amb l’assistència de la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori, Núria Crivillé.

La Lliga contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre és una institució privada sense ànim de lucre constituïda el juliol de 1993 que té com a objectiu general realitzar activitats que millorin el control i la prevenció del càncer a la població. A més de realitzar activitats d’informació i educació, la Lliga orienta i dóna suport als malalts i les seves famílies durant tot el procés de la malaltia. La Diputació, que considera molt positiva la tasca que realitza la Lliga, coopera anualment amb la institució. Aquesta col·laboració, que es vehicula a través de la Unitat de Medi Ambient, Salut Pública i Territori del Servei d’Assistència Municipal, s’emmarca en les actuacions de protecció i promoció de la salut pública que duu a terme la institució supramunicipal.

Durant l’acte de signatura del conveni, el president de la Lliga contra el Càncer, Joan Borràs, va agraïr a la Diputació el suport i la confiança dipositada en la Lliga en nom de la institució i de totes les persones del territori afectades pel càncer o amb risc de patir aquesta malaltia.

Per la seva banda, el president de la Diputació, Josep Poblet, va reconèixer la importància de la Lliga i la tasca que duu a terme arreu de la demarcació, i ha afegit que des de la Diputació de Tarragona «estem molt satisfets de poder col·laborar amb la causa». Així mateix, Poblet va destacar «la fortalesa» de la Lliga, a la qual va agraïr més de 20 anys de feina ben feta.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres