Amb la celebració de la segona setmana, finalitza la Quinzena Cultural a l’escola de Blancafort

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Quinzena Cultural de Blancafort ha arribat a la segona setmana d’activitats amb moltes i molt lúdiques propostes molt ben valorades per l’alumnat de l’escola i la població.
Dimarts, dia 12, visitava l`escola el Sr. Josep Belego, pare de l’Arià, alumne de 2n de cicle inicial. El Sr. Josep Belego es va adreçar a l’alumnat amb una xerrada amb suport àudiovisual, sota el títol: Conquerir un cim, un repte i una il.lusió. En el transcurs de la mateixa els va parlar de la seva experiència com a alpinista, de les seves motivacions i records. Tanmateix va aprofitar per fer una aproximació didàctica i molt ben documentada al món de l’escalada i el muntanyisme en general: Diferents formats d’escalada, canvis en el temps, anàlisi comparatiu del material... Una xerrada col.loqui molt engrescadora que s’emmarcava perfectament en el projecte Everest, que els alumnes de la ZER Poblet estan seguint aquest curs.
El dimecres, 13 de maig, a partir de les cinc de la tarda, i en una activitat oberta a tota la població, tingué lloc la xerrada: Internet segura- Xarxes socials per a adults, a càrrec de l’oficina de relacions amb la comunitat dels mossos d’esquadra. En el transcurs de la mateixa es donaren molts consells a l’entorn de la seguretat en l’actuació a la xarxa i en les precaucions que tenen que observar els pares en relació a ells mateixos i als seus fills.
El dijous, 14 de maig, la Sra Cristina Puertas, mare de l’alumne Robert, 1r Cicle Superior, va acudir a l’escola per tal de dirigir un taller de cuina nepalí a través del qual els alumnes van elaborar les autèntiques empanadilles nepalís (momos). Va ser una tarda molt intensa i molt divertida, els alumnes s’ho van passar d’allò més bé fent de cuiners, seguint pas a pas la recepta i treballant amb tots els ingredients i les destreses que els van permetre donar forma als momos que, posteriorment, van ser cuits i degustats. Una activitat que lliga tanmateix amb el projete Everest.
A les set de la tarda es va desenvolupar la xerrada/col.loqui: Parlem del que ens preocupa i ocupa, amb la presència i assessorament del Catdràtic d’orientació educativa i psicoanalista, Sr. Joan Gibert. Es tractaren molt i diversos temes, directament o tangencial relacionats amb la psicologia i l’auditori va gaudir plenament amb la sàvia paraula i l’experiència i perspectiva que donava als temes el Sr. Joan Gibert, persona admirada al poble doncs ja era coneguda d’una anterior xerrada.
El divendres, 15 de maig, els alumnes van rebre un taller pràctic al voltant de l’apassionant món de les abelles a càrrec de la Sra Noemí Martín. El taller va constar d’una primera part teòrica amb explicació i exposició àudiovisual dels principals conceptes, per, seguidament, passar a fer difverses activitats relacionades: Decoració de l’arna que patrocinava l’escola de Blancafort amb l’activitat, confecció d’un mural simbòlic, construcció d’espelmes amb cera... Una altra tarda d’instrucció i divertiment amb majúscules.
A les cinc de la tarda tothom va poder gaudir amb un espectacle de titelles a càrrec de la companyia INVISIBLE TITELLES.
El dissabte acababen els actes d’aquesta Quinzena Cutural 2015, amb un taller de primers auxilis, emergències i suport bàsic a càrrec de voluntaris de protecció civil de Montblanc i del Sr. Dani Romero, infermer d’UCI. Es van impartir i practicar coneixements i destreses d’una gran utilitat, coneixements imprescindibles que ens poden ajudar en cas d’emergències i, fins i tot, poden arribar a salvar vides humanes en casos extrems. Una gran i molt valorada iniciativa portar a Blancafort el Sr. Dani Romero i els voluntaris de protecció civil de Montblanc.
A la tarda cloenda festiva de la Quinzena amb el partit de futbol entre els alumnes i els pares i professors. Partit molt disputat i igualat que va acabar el seu temps reglamentari amb empat a tres, i, amb posterior victòria per part dels alumnes en la tanda de penals.
Dimarts, dia 12, visitava l`escola el Sr. Josep Belego, pare de l’Arià, alumne de 2n de cicle inicial. El Sr. Josep Belego es va adreçar a l’alumnat amb una xerrada amb suport àudiovisual, sota el títol: Conquerir un cim, un repte i una il.lusió. En el transcurs de la mateixa els va parlar de la seva experiència com a alpinista, de les seves motivacions i records. Tanmateix va aprofitar per fer una aproximació didàctica i molt ben documentada al món de l’escalada i el muntanyisme en general: Diferents formats d’escalada, canvis en el temps, anàlisi comparatiu del material... Una xerrada col.loqui molt engrescadora que s’emmarcava perfectament en el projecte Everest, que els alumnes de la ZER Poblet estan seguint aquest curs.
El dimecres, 13 de maig, a partir de les cinc de la tarda, i en una activitat oberta a tota la població, tingué lloc la xerrada: Internet segura- Xarxes socials per a adults, a càrrec de l’oficina de relacions amb la comunitat dels mossos d’esquadra. En el transcurs de la mateixa es donaren molts consells a l’entorn de la seguretat en l’actuació a la xarxa i en les precaucions que tenen que observar els pares en relació a ells mateixos i als seus fills.
El dijous, 14 de maig, la Sra Cristina Puertas, mare de l’alumne Robert, 1r Cicle Superior, va acudir a l’escola per tal de dirigir un taller de cuina nepalí a través del qual els alumnes van elaborar les autèntiques empanadilles nepalís (momos). Va ser una tarda molt intensa i molt divertida, els alumnes s’ho van passar d’allò més bé fent de cuiners, seguint pas a pas la recepta i treballant amb tots els ingredients i les destreses que els van permetre donar forma als momos que, posteriorment, van ser cuits i degustats. Una activitat que lliga tanmateix amb el projete Everest.
A les set de la tarda es va desenvolupar la xerrada/col.loqui: Parlem del que ens preocupa i ocupa, amb la presència i assessorament del Catdràtic d’orientació educativa i psicoanalista, Sr. Joan Gibert. Es tractaren molt i diversos temes, directament o tangencial relacionats amb la psicologia i l’auditori va gaudir plenament amb la sàvia paraula i l’experiència i perspectiva que donava als temes el Sr. Joan Gibert, persona admirada al poble doncs ja era coneguda d’una anterior xerrada.
El divendres, 15 de maig, els alumnes van rebre un taller pràctic al voltant de l’apassionant món de les abelles a càrrec de la Sra Noemí Martín. El taller va constar d’una primera part teòrica amb explicació i exposició àudiovisual dels principals conceptes, per, seguidament, passar a fer difverses activitats relacionades: Decoració de l’arna que patrocinava l’escola de Blancafort amb l’activitat, confecció d’un mural simbòlic, construcció d’espelmes amb cera... Una altra tarda d’instrucció i divertiment amb majúscules.
A les cinc de la tarda tothom va poder gaudir amb un espectacle de titelles a càrrec de la companyia INVISIBLE TITELLES.
El dissabte acababen els actes d’aquesta Quinzena Cutural 2015, amb un taller de primers auxilis, emergències i suport bàsic a càrrec de voluntaris de protecció civil de Montblanc i del Sr. Dani Romero, infermer d’UCI. Es van impartir i practicar coneixements i destreses d’una gran utilitat, coneixements imprescindibles que ens poden ajudar en cas d’emergències i, fins i tot, poden arribar a salvar vides humanes en casos extrems. Una gran i molt valorada iniciativa portar a Blancafort el Sr. Dani Romero i els voluntaris de protecció civil de Montblanc.
A la tarda cloenda festiva de la Quinzena amb el partit de futbol entre els alumnes i els pares i professors. Partit molt disputat i igualat que va acabar el seu temps reglamentari amb empat a tres, i, amb posterior victòria per part dels alumnes en la tanda de penals.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
