Negociacions a l’Espluga per formar el govern municipal

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els resultats electorals del passat diumenge 24 de maig a l’Espluga de Francolí han portat a que des d’aleshores i fins el proper 13 de juny es realitzin diverses negociacions al municipi per formar el govern municipal.
Recordem que SOM Espluga va ser la formació que va obtenir més vots, un total de 867. D’altra banda, CiU es quedava amb 750 vots i, per tant, amb 5 regidors. La candidatura d’Espluga Viva mantenia un regidor.
Tant SOM Espluga com CiU han fet públics els seus posicionaments mitjançant uns comunicats.
En el cas de SOM Espluga s’han compromès a estudiar les propostes que els arribin. “L’objectiu és explorar vies d’entesa per garantir que el resultat de les urnes sigui respectat i acabi governant la llista més votada”, expliquen des del grup d’esquerres de l’Espluga. Així, SOM Espluga recorda que es va comprometre a no votar a favor de cap candidat a l’alcaldia que no sigui el seu, tot i que, afegeixen, “s’està analitzant la proposta que han plantejat, de manera conjunta, CiU de l’Espluga i Antoni Vendrell”. De totes maneres, el grup encapçalat per Jordi Miró no entén que CiU Espluga no contempli un pacte CiU-SOM i, en canvi, no descarti un pacte CiU-Antoni Vendrell, entenent que la primera suma és més àmplia que la segona. Aquesta situació, confirmen des de SOM Espluga, “resta credibilitat a la proposta de govern d’unitat i sembla que la intenció de CiU no sigui la de pactar amb SOM i sí amb Antoni Vendrell”.
Per part de CiU Espluga ha fet la proposta de constituir un govern d’unitat, “per anar tots junts i donant resposta al resultat electoral del passat diumenge, formant un ajuntament governat pels 11 regidors, i sumant esforços per tirar endavant el nostre municipi”. Aquesta és una proposta, apunten, que també compta amb el recolzament del regidor Antoni Vendrell, que ja va plantejar aquesta mateixa opció des d’un principi.
Recordem que SOM Espluga va ser la formació que va obtenir més vots, un total de 867. D’altra banda, CiU es quedava amb 750 vots i, per tant, amb 5 regidors. La candidatura d’Espluga Viva mantenia un regidor.
Tant SOM Espluga com CiU han fet públics els seus posicionaments mitjançant uns comunicats.
En el cas de SOM Espluga s’han compromès a estudiar les propostes que els arribin. “L’objectiu és explorar vies d’entesa per garantir que el resultat de les urnes sigui respectat i acabi governant la llista més votada”, expliquen des del grup d’esquerres de l’Espluga. Així, SOM Espluga recorda que es va comprometre a no votar a favor de cap candidat a l’alcaldia que no sigui el seu, tot i que, afegeixen, “s’està analitzant la proposta que han plantejat, de manera conjunta, CiU de l’Espluga i Antoni Vendrell”. De totes maneres, el grup encapçalat per Jordi Miró no entén que CiU Espluga no contempli un pacte CiU-SOM i, en canvi, no descarti un pacte CiU-Antoni Vendrell, entenent que la primera suma és més àmplia que la segona. Aquesta situació, confirmen des de SOM Espluga, “resta credibilitat a la proposta de govern d’unitat i sembla que la intenció de CiU no sigui la de pactar amb SOM i sí amb Antoni Vendrell”.
Per part de CiU Espluga ha fet la proposta de constituir un govern d’unitat, “per anar tots junts i donant resposta al resultat electoral del passat diumenge, formant un ajuntament governat pels 11 regidors, i sumant esforços per tirar endavant el nostre municipi”. Aquesta és una proposta, apunten, que també compta amb el recolzament del regidor Antoni Vendrell, que ja va plantejar aquesta mateixa opció des d’un principi.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
