Els Veguers de Montblanc, a punt per iniciar el llarg viatge fins a les Illes Açores

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Amics dels Gegants de Montblanc ja ho tenen quasi tot a punt pel viatge que faran realitat aquest any fins a les Illes Açores. Del 7 al 13 de juliol, un total de 35 montblanquins seran els encarregats de portar aquesta representació internacional.

Per primera vegada viatjaran oceà atlàntic endins, fins a les Illes Açores, en resposta a la invitació que tot just ara fa un any rebien i que després de tot un seguit de tràmits finalment ben aviat serà una realitat. Un repte extraordinari pels Amics dels Gegants de Montblanc que tindran l’honor de portar la tradició gegantera catalana fins a aquestes terres, que per primera vegada rebrà uns gegants de Catalunya que participaran com a convidats d’excepció a les Fetes do Espirito Santo, les més importants de la ciutat de Ponta Delgada, a l’illa de Sao Miguel.

L’expedició montblanquina sortirà en dues vegades. Aquest diumenge de Corpus seran els gegants Els Veguers de Montblanc que iniciaran el viatge, primer per carretera, amb un camió que els recollirà a Montblanc i els portarà fins al port de Lisboa i, des d’allí, partiran amb vaixell fins a les Illes Açores.  La colla montblanquina marxarà el dia 7 de juliol, amb avió, des de l’aeroport de Barcelona.

Durant set dies els montblanquins gaudiran de tot un programa que ha preparat  l’Associaçao Tradiçoes de la capital de l’illa de Sao Miguel de les Açores i iniciaran així aquest intercanvi cultural entre la ciutat de Ponta Delgada i Montblanc. Així, els permetrà conèixer els principals indrets com la Ribeira Grande, Povoação, Furnas,  Lagoa o la mateixa capital, Ponta Delgada.

Pel que fa a les actuacions, els Veguers de Montblanc actuaran el divendres 10 de juliol a la nit, juntament amb l’Ass. Tradiçoes. I l’actuació principal arribarà el dissabte 11, al migdia, quan tindran l’honor d’obrir la processó de les Festes Do Espirito Santo, un esdeveniment del tot solemne que recorda la processó de les festes extraordinàries de la Mare de Déu de la Serra. En el decurs de la seva estada, l’alcalde de la ciutat de Ponta Delgada oferirà una recepció oficial als montblanquins.
La segona part de l’intercanvi arribarà quan els amics de les Açores viatjaran a Montblanc per participar a les festes de Sant Maties, i serà la primera ocasió que actuaran a Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres