La Diputació de Tarragona impulsa el desplegament de la Llei de Transparència al món local

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Diputació de Tarragona ha signat recentment un conveni marc en matèria de transparència amb el Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat, el Consorci Administració Oberta de Catalunya, l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, les diputacions de Barcelona, Girona i Lleida, l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya. L'acord permet constituir un marc permanent i estable de relació entre administracions per tal de garantir el compliment de la norma de transparència i la seva aplicació a tots els ajuntaments del país, per petits que siguin.

Així, s'ha constituït la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya, que permetrà desplegar un programa de suport als municipis, per tal que puguin complir amb les obligacions de transparència i d’accés a la informació derivades de la Llei de Transparència 19/2014 de 29 de desembre. Aquesta aliança dóna resposta a les necessitats de tots els ajuntaments sobretot als que tenen menys recursos i capacitat tècnica.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres