Trenta-cinc alumnes de la nostra comarca han pres part de la selectivitat

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Fins a trenta-cinc alumnes de la Conca de Barberà han pres part des d’aquest dimarts i fins ahir dijous de les proves de la selectivitat d’enguany, una xifra inferior però similar a la de l’any passat, tal com així informaven a la nostra redacció des de l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.
En el conjunt de Catalunya, un total de 32.160 estudiants (31.024 el 2014), han participat a les proves d’accés a la universitat (PAU). Del total d’alumnes matriculats, 25.907 han correspost a estudiants amb matrícula ordinària que han acabat enguany el batxillerat; 2.329 han estat estudiants amb matrícula lliure (procedents de batxillerat d’altres anys amb o sense PAU), i 3.086 eren estudiants provinents de cicles formatius de grau superior que s’examinen d’alguna assignatura en la fase específica.
Les PAU s’han dividit en dues fases: la fase general, que era obligatòria i consta d’un total de cinc exàmens, i la fase específica, que era voluntària per a tots els perfils d’estudiants.
En la fase general, els alumnes s’han examinat de quatre matèries comunes (Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Llengua estrangera, Història o Història de la filosofia) i una matèria de modalitat. Els alumnes que obtinguin un 5 de mitjana entre la nota de batxillerat (que té un valor del 60%) i la qualificació obtinguda en la fase general de les PAU (amb un valor del 40%, si la qualificació d’aquesta fase general és com a mínim de 4), hauran superat les PAU i, per tant, tindran nota d’accés a la universitat. La validesa d’aquesta qualificació és indefinida.
En la fase específica, que han pogut fer tant els alumnes de batxillerat com els procedents de Cicle Formatius de Grau Superior, els alumnes han pogut examinar-se de fins a tres matèries de modalitat. Amb les dues millors qualificacions, un cop ponderades, obtingudes en matèries vinculades als estudis que es vulguin cursar, es calcula la nota d’admissió que pot arribar fins als 14 punts. Les notes obtingudes en les matèries examinades com a fase específica caduquen als dos anys.
Hi haurà 150 tribunals ubicats en seus universitàries i alguns centres de secundària, distribuïts en 18 poblacions: Barcelona, Vic, Bellaterra, Sabadell, Igualada, Manresa, Vilanova i la Geltrú, Castelldefels, Mataró, Canet de Mar, Girona, Olot, Figueres, Lleida, La Seu d’Urgell, Tarragona, Reus i Tortosa.
Els estudiants podran consultar el resultat de les proves a partir del dia 26 de juny per internet al portal https://accesnet.gencat.cat. Per primera vegada, en el moment de la consulta dels resultats podran descarregar-se el document personal acreditatiu de les seves qualificacions dotat amb un codi segur de
verificació.
Tots aquells estudiants que obtinguin una qualificació igual o superior a 9 punts en la fase general de les PAU rebran una distinció de la Generalitat de Catalunya.
En el conjunt de Catalunya, un total de 32.160 estudiants (31.024 el 2014), han participat a les proves d’accés a la universitat (PAU). Del total d’alumnes matriculats, 25.907 han correspost a estudiants amb matrícula ordinària que han acabat enguany el batxillerat; 2.329 han estat estudiants amb matrícula lliure (procedents de batxillerat d’altres anys amb o sense PAU), i 3.086 eren estudiants provinents de cicles formatius de grau superior que s’examinen d’alguna assignatura en la fase específica.
Les PAU s’han dividit en dues fases: la fase general, que era obligatòria i consta d’un total de cinc exàmens, i la fase específica, que era voluntària per a tots els perfils d’estudiants.
En la fase general, els alumnes s’han examinat de quatre matèries comunes (Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Llengua estrangera, Història o Història de la filosofia) i una matèria de modalitat. Els alumnes que obtinguin un 5 de mitjana entre la nota de batxillerat (que té un valor del 60%) i la qualificació obtinguda en la fase general de les PAU (amb un valor del 40%, si la qualificació d’aquesta fase general és com a mínim de 4), hauran superat les PAU i, per tant, tindran nota d’accés a la universitat. La validesa d’aquesta qualificació és indefinida.
En la fase específica, que han pogut fer tant els alumnes de batxillerat com els procedents de Cicle Formatius de Grau Superior, els alumnes han pogut examinar-se de fins a tres matèries de modalitat. Amb les dues millors qualificacions, un cop ponderades, obtingudes en matèries vinculades als estudis que es vulguin cursar, es calcula la nota d’admissió que pot arribar fins als 14 punts. Les notes obtingudes en les matèries examinades com a fase específica caduquen als dos anys.
Hi haurà 150 tribunals ubicats en seus universitàries i alguns centres de secundària, distribuïts en 18 poblacions: Barcelona, Vic, Bellaterra, Sabadell, Igualada, Manresa, Vilanova i la Geltrú, Castelldefels, Mataró, Canet de Mar, Girona, Olot, Figueres, Lleida, La Seu d’Urgell, Tarragona, Reus i Tortosa.
Els estudiants podran consultar el resultat de les proves a partir del dia 26 de juny per internet al portal https://accesnet.gencat.cat. Per primera vegada, en el moment de la consulta dels resultats podran descarregar-se el document personal acreditatiu de les seves qualificacions dotat amb un codi segur de
verificació.
Tots aquells estudiants que obtinguin una qualificació igual o superior a 9 punts en la fase general de les PAU rebran una distinció de la Generalitat de Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
