David Rovira reelegit alcalde de l’Espluga de Francolí després del pacte amb Antoni Vendrell

El fins ara alcalde en funcions, David Rovira tornarà a ser alcalde de l’Espluga de Francolí després de l’acord al que van arribar Vendrell i David Rovira ahir a la tarda. Així, Vendrell ocuparà l’acta de regidor per Coalició de Pogrés-PSC i tindrà una de les tinences d’alcaldia del nou consistori espluguí i que formarà part de les comissions supramunicipals que li corresponguin per raó de les regidories que tingui assignades, entre d’altres punts dels que consta el pacte escrit al que han arribat CP-PSC i CiU i que ha impedit que la força més votada, SOM Espluga amb Jordi Miró al capdavant, pugui ocupar l’alcaldia, ja que no cal oblidar que els vots obtinguts entre Espluga Viva i SOM Espluga, demostraven clarament, la voluntat de canvi dels espluguins, tal i com així també ho han reconegut més d’una vegada tant els caps de llista d’una com d’altra formació.
Amb tot plegat, lògicament que el ple d’investidura havia de tenir unes bones dosis de crispació, tant entre els regidors electes com entre el públic present, que anava aplaudint a un o altre segons les seves adscripcions polítiques. Al final, els cinc vots de CiU més el vot de CP-PSC ha donat la majoria que David Rovira necessitava, contra els cinc vots de SOM Espluga.
En la seva intervenció, Jordi Miró no podia amagar el seu malestar i no va poder deixar de dir que “feia temps que diferents veus deien que el pacte entre Vendrell i Rovira estava cantat”; mentre que Rovira afirmava que prenia nota dels punts que podien haver causat que la seva formació hagués perdut vots. Miró va prometre que com a oposició, fiscalitzaria l’acció de govern i que no faltarien propostes de SOM Espluga en cada ple, pel bé del poble.
